در این گزارش مناظری دیدنی از طبیعت و برخی اماکن آمریکا که در فهرست یونسکو ثبت شده یا در انتظار جای گرفتن در این فهرست هستند ارائه می شود. این در حالی است که دونالد ترامپ رسما دستور داد تا آمریکا از سازمان یونسکو خارج شود.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۵۲
مناظر تماشایی آمریکا + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کجارو، از گدازه‌های جاری درخشان هاوایی تا زمین‌های یخی مرواریدی آلاسکا، میراث طبیعی و فرهنگی ایالات متحده به اندازه خود کشور، پهناور و متنوع است.


۱. پارک ملی آتشفشان هاوایی

(میراث یونسکو)

فوران‌های آتشفشانی در پارک ملی هاوایی با دو کوهی که بیشترین فعالیت آتشفشانی جهانی را دارند، طبیعی است. این فوران‌ها همواره چشم‌انداز جزیره را تغییر می‌دهند.
۲. پارک ملی گرند کنیون

(میراث یونسکو)

این شگفتی نمادین زمین‌شناسی ۴۴۵ کیلومتر در امتداد بیابان آریزونا ادامه دارد. دره های عمیق و چشم‌اندازهای چندمنظوره پارک ملی گرند کنیون از هر ۴ عصر (دوران) زمین، اسنادی را آشکار می‌کنند.
۳. پارک مرکزی

(در انتظار ثبت یونسکو)

پارک مرکزی، شاهکار معماری چشم‌انداز در طرح اصلی نیویورک است. این مکان به عنوان پارک شهری، فرصتی برای فرار از زندگی شهری به طبیعت است.
۴. پارک ملی مسا ورد (MESA VERDE)

(میراث یونسکو)

این شهرک سرخ‌پوستی هندی در جنوب غربی کلرادو به خوبی نگهداری شده و از بیش از ۶۰۰ مکان اقامتی تشکیل شده است که قرن‌ها تاریخ و فرهنگ آمریکای بومی را آشکار می‌کند.
۵. پارک ملی المپیک

(میراث یونسکو)

از خطوط ساحلی و جنگل‌های بارانی تا یخچال‌های طبیعی و کوه‌ها، این پارک واشنگتن در انواع گیاهان بومی و جانوران بسیار غنی و غیرقابل رقابت در ساحل اقیانوس آرام است.
۶. پارک ملی یوسمیتی

(میراث یونسکو)

فرم گرانیتی شکل زمین که در پارک کالیفرنیا ساخته شده است (از گنبد گرد نصفه کاره تا ال کاپیتان عمودی)، نشان از آثار الهام‌بخش دوران انجماد است.
۷. پارک ملی کوه‌های دودی بزرگ

(میراث یونسکو)

در فراز و نشیب‌های مرز کارولینای شمالی و تنسی، یکی از غنی‌ترین مناطق دنیا از نظر اکولوژیکی، قرار دارد. این پارک ۲۰۰۰۰۰ هکتاری از گیاهان بومی دست‌نخورده‌ای تشکیل شده که یادآور تکثیر آن‌ها قبل از وجود نوع بشر روی کره زمین است.
۸. یخچال‌های طبیعی آلاسکان

(میراث یونسکو)

این مجموعه پارک در بین آلاسکا و کانادا، با دارا بودن یخجال‌های طبیعی و بزرگ‌ترین زمین یخ غیرقطبی در سطح جهانی، خانه ساکنین آن در ۵۰۰ متر پایین تر تا ۴۸۷۷ متر بالاتر از سطح دریا، است.
۹. لافرتالزا و سن‌خوآن

(میراث یونسکو)

این دژ قرن شانزدهمی در ساحل پورتوریکو، نمونه مثال‌زدنی معماری ارتش اروپایی است که با محیط جدید برای حفاظت از شهر بندری کارائیب، خو گرفته بودند.
۱۰. مجسمه آزادی

(میراث یونسکو)

مجسمه آزادی، یک نشانه کلاسیک آمریکایی، خوش آمدگوی میلیون‌ها مهاجر در سواحل نیویورک از سال ۱۸۸۶ بوده است. این شاهکار فرانسوی تشکیل شده از هنر و مهندسی (همانند دو ملت آمریکا و فرانسه)، برای الهام آزادی و دموکراسی ساخته شده است.
۱۱. مونت ورنون

(در انتظار ثبت یونسکو)

ملک مزرعه ویرجینیا در کنار رودخانه پوتوماک مکانی که جرج واشنگتن در آن اقامت داشت، یک نمونه معماری جنوبی قرن هجدهمی به خوبی ثبت شده است.
۱۲. پارک ملی جنگل پتریفاید

(در انتظار ثبت یونسکو)

این رسوبات گسترده چوب در آریزونا که به صورت سنگ فرش درآمده، دال بر وجود ۷۸ گونه فسیل حیوانی است و به باستان‌شناسان، اجازه درک بهتر از دوره اخیر تریاسه، یعنی حدود ۲۰۰ میلیون سال قبل، را می‌دهد.
۱۳. ساحل مرکزی کالیفرنیا

(در انتظار ثبت یونسکو)

این مناطق حفاظت‌شده دریایی در کنار ساحل کالیفرنیا شامل سواحل درخشان و جمعیت متنوعی از حیوانات دریایی چون لاک‌پشت‌های دریایی و کوسه‌های بزرگ سفید، است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها