جام‌جم از مشکلات زائران گزارش می‌دهد

حساب و کتاب هزینه‌های سفر اربعین

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه زائران مراسم اربعین می توانند امسال 200 دلار ارز دریافت کنند، با این حال پیگیری های خبرنگار جام جم انلاین نشان داد که بانک های عامل اعلام شده از این قضیه بی خبر هستند.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۸۶
ابراز بی اطلاعی بانک ها از ارز 200 دلاری اختصاص یافته برای زائران اربعین / بانک مرکزی: به رئیس کاروان ارز می دهیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی جام جم آنلاین از پانزده شهریور امسال بود که بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد که تخصیص ارز به نرخ مبادله‌ای برای سفرهای خارجی را متوقف خواهد کرد و از بیستم شهریور پرداخت ارز مسافرتی از سوی بانک‌ها نیز متوقف شد.

هفته گذشته خبری منتشر شد که بر اساس آن« هر مسافر اربعین حسینی امسال نیز می‌تواند حداکثر ۲۰۰ دلار ارز با نرخ مبادلاتی دریافت نماید که در این میان، بانک‌های عامل برای این کار، همچون گذشته آماده خدمات رسانی به متقاضیان هستند».

در پی انتشار این خبر، خبرنگار اقتصادی جام‌جم با قسمت ارزی بانک‌های عامل معرفی شده در خبرگزاری‌ها تماس گرفت تا از شرایط اعطای ارز برای سفر زائرین اخباری را کسب کند.

متصدی قسمت ارزی یکی از شعب بانک ملی ابراز کرد : شایعه‌ای مبنی بر اعطای ارز به زائرین از سوم الی چهارم آبان‌ماه به بعد هست اما تا به این زمان ابلاغی به بانک نشده است و در همان تاریخ مجددا تماس بگیرید.

در این رابطه متصدی مربوطه در بانک سامان نیز پاسخ داد: ارزی برای زائرین پرداخت نمی‌شود و بانک سامان نیز بخشنامه‌ای مبنی بر پرداخت ارز مسافرتی را دریافت نکرده است؛ ارز مسافرتی حتی برای زائرین اربعین نداریم و بانک سامان تنها فروش ارز آزاد را دارد؛.

کارشناس بخش اعتباری و ارزی مرکز ارتباط بانک ملت ابراز کرد: هنوز دستورالعمل و جزئیات برای ما ابلاغ نشده است و شعب بدون دریافت اطلاعیه مجاز به پرداخت ارز نمی باشند برای اطلاع آخر هفته مجددا تماس بگیرید.

تقریبا هر سه بانک عامل معرفی شده ابراز بی‌اطلاعی کردند و اظهار داشتند که هنوز ابلاغیه‌ای را از بانک مرکزی دریافت نکرده اند.

برای کسب اطلاع از جزئیات با بانک مرکزی تماس گرفتیم و اخبار را در این زمینه جویا شدیم.

در پی تماس خبرنگار جام‌جم آنلاین یکی از کارشناسان بانک مرکزی که خواست نامش منتشر نشود گفت: مقررات ارزی از سال‌های 91 تا 93 مشخص شد که چه کسانی می‌توانند ارز دریافت کنند و در مقررات ارزی مشخص شده است که کاروانهای رسمی و مورد تائید سازمان حج و زیارت به عتبات و عالیات اعزام می‌شوند می‌توانند 200 دلار ارز مسافرتی دریافت کنند و امسال نیز این روال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بانک ها در جریان نیستند و اشخاص نمی‌توانند با مراجعه به بانک اقدام به دریافت ارز کنند بلکه کاروان رسمی که مورد تائید سازمان حج و زیارت باشد، از طریق سه بانک عامل معرفی شده توسط بانک مرکزی ارز زیارتی زائران را دریافت می‌کند.

نسترن نعمتی - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها