مشتری جدید گاز ایران از راه رسید

گرجستان به دنبال واردات گاز از ایران

رییس اتاق مشترک ایران و گرجستان و عضو هیات رییسه اتاق تهران گفت: راه ورود کالاهای ایرانی به بازار اروپا هموار می شود.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۰۹
راه ورود کالاهای ایرانی به اروپا هموار می‌ شود

به گزارش جام جم آنلاین از اتاق بازرگانی تهران، سیده فاطمه مقیمی گفت: در سفر هیات ایرانی به گرجستان، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور در باب توسعه روابط دوجانبه، مرکز تجاری ایران در گرجستان نیز افتتاح شد. این مرکز دارای نمایشگاه، سالن کنفرانس و غرفه‌هایی است که در طول سال به ایرانیان برای فروش محصولات‌شان اجاره داده ‌می‌شود.

وی افزود: به این ترتیب برای تولیدات ایرانی نمایشگاه برگزار شده و برای این محصولات بازاریابی صورت ‌می‌گیرد. این مرکز ‌می‌تواند راه ورود کالاهای ایرانی به بازار اروپا را هموار کند. در عین حال، ارائه مشاوره‌های حقوقی نیز از دیگر خدمات این مرکز خواهد بود.

رییس اتاق مشترک ایران و گرجستان و عضو هیات رییسه اتاق تهران گفت: گرجستان با کمبود ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مواجه است و در همین سفر اخیر، این درخواست را مطرح کردیم که تعداد مجوزهای مربوط به تردد کامیون‌های ایرانی در گرجستان افزایش یابد. موافقت با این درخواست، شرایط برد- بردی را برای دو طرف رقم خواهد زد.

مقیمی افزود: در ملاقات با طرف گرجی، این پیشنهاد را مطرح کردیم که با ایجاد شرکت‌های مشترک در گرجستان، مراحل نهایی تولید کالاهای ایرانی در این کشور انجام گیرد و با برند جدیدی در گرجستان به مصرف رسیده یا به کشورهای ثالث در اروپا صادر شود. در این صورت ورود کالاهای ایرانی به بازارهای ‌بین‌المللی با تعرفه‌های مورد تایید سازمان جهانی تجارت صورت خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها