جانشین فرمانده کل ارتش:

توانمندی موشکی قابل مذاکره نیست

ولایتی در دیدار معاون رئیس دفتر سیاسی حماس:

مسائل دفاعی ما ربطی به بیگانگان ندارد

عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام با بیان اینکه «ما برای دفاع از خود از کسی اجازه نمی‌گیریم» گفت: موضوع مسائل دفاعی ما چه موشکی و چه غیرموشکی ربطی به بیگانگان ندارد.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۴۶
مسائل دفاعی ما ربطی به بیگانگان ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ملاقات بسیار خوبی با هیأت بلندپایه دفتر سیاسی حماس داشتیم که در این دیدار، آقای العارودی تاکید کرد که به رغم فشارهای اسرائیل ما با ایران ارتباط خواهیم داشت.

وی با اشاره به سه شرط رژیم صهیونیستی برای حماس در مذاکرات قاهره، گفت: آقای اسماعیل هنیه همانجا گفته بود که دو شرط از سه شرط را قبول نخواهیم کرد و اسلحه های ما خط قرمز است و شرط سوم هم که با حضور این هیأت عالی رتبه در تهران به صورت عملی لغو شد.

ولایتی در پاسخ به این پرسش که مواضع اخیراروپایی ها درباره برجام مبنی بر تلاش در جهت پذیرش برجام ازجانب ترامپ اما تاکید آنها بر مذاکره در خصوص توان موشکی ایران تصریح کرد: مسأله برجام و امضای آن به هیچ وجه مشروط به قبول شرایط دیگر نیست همچنین موضوع دفاع موشکی ایران به تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی مربوط است.

عضو هیأت نظارت بر برجام افزود: به هر میزان مورد نیاز از امکانات پیشرفته تر دفاعی درجهت دفاع از خود استفاده می کنیم و این جزو خط قرمز ما محسوب می شود.

وی تصریح کرد: موضوع مسائل دفاعی ما چه موشکی و چه غیر موشکی ربطی به بیگانگان ندارد.
ولایتی به حضور ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: اگر کسانی حق حضور در منطقه را داشته باشند،اهل منطقه هستند لذا جمهوری اسلامی ایران جزئی از این منطقه محسوب می شود و به طور طبیعی از متحدان خود که عراق، سوریه، فلسطین و لبنان هستند هم حمایت می کند.

وی ادامه داد: باید از آنها بپرسیم شما که از مناطق دیگر چون اروپا و امریکا هستید اینجا چه می کنید و در منطقه ما چه می خواهید.

عضو هیأت نظارت بر برجام تاکید کرد: اروپایی ها هم مانند امریکایی ها حق ندارند در خصوص مسائل دفاعی ما و یا درباره حضور ما در منطقه دخالتی کنند.

ولایتی گفت: برجام هیچ شرطی جز آنچه بین دو طرف امضا شده است ندارد لذا اروپایی ها وظیفه دارند امریکایی ها را وادار کنند که حتما برجام را امضا کنند، این وظیفه دیگر اعضای 1+5 است که مانع از تخطی امریکایی ها و خدشه دار شدن برجام بشوند.

عضو هیأت نظارت بر اجرای برجام خاطرنشان کرد: بدون تردید آنچه مصلحت جمهوری اسلامی ایران در جهت حضور در منطقه است و به ندای دوستانمان و دولت های منطقه اعم از دولت های قانونی سوریه و عراق که کمک بخواهند به آن پاسخ مثبت می دهیم و به هیچ وجه از هیچ کمکی در جهت مبارزه با تروریسم دریغ نمی کنیم.

همچنین علی اکبر ولایتی پیش از حضور در جمع خبرنگاران و در دیدار معاون رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: از هر فرصتی برای دیدار با دوستان خود در گروه های مقاومت به خصوص حماس استقبال می کنیم.

وی گفت: به شما بابت موضع ارزشمندتان به ویژه مواضع اخیرتان مبنی بر اعلام اینکه به هیچ وجه اسلحه خود را کنار نمی گذارید و گفتید که این خط قرمز ماست تبریک می گوییم.

ولایتی مسأله فلسطین را مهم ترین موضوع جهان اسلام دانست و گفت: به رغم گذشت زمان و برخی سازشکاری های بعضی افراد در منطقه شما به اصل مبازره علیه صهیونیست ها پایبند هستید و با وحود تمام فشارها این پایبندی ادامه دارد.

وی افزود: به شما می گویم که پیروزی نهایی با فلسطینیان و مبارزان فلسطینی است، می دانیم که شما سختی های زیادی را طی این سال ها تحمل کرده‌اید و به رغم همه فشارها به مجاهدان فلسطینی اعم از حماس و جنبش جهاد اسلامی، به مبارزه خود ادامه داده اید که این باعث دلگرمی جهان اسلام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر چه زمان گذشت به ویژه با حمایت روز افزون جهان اسلام از مقاومت فلسطینی و به رغم سر و صدای روسای رژیم صهیونیستی آنها ضعیف تر و فلسطینی ها قوی تر شدند.

وی افزود: حضور شما در ایران فرصتی برای تبادل نظر با مقامات ایران و تقویت متقابل روابط دوستانه میان امت اسلامی است.

ولایتی ادامه داد: می دانیم که مهم ترین تلاش حکومت فعلی امریکا تقویت موضع صهیونست هاست ولی همه این تلاش ها به شکست منجر می شود.

وی اقدامات امریکا در‌ منطقه را در جهت تجزیه برخی کشورها و به نفع رژیم صهیونیستی دانست و افزود: وقتی امریکایی ها در این راه شکست خوردند یعنی به طور غیرمستقیم رژیم صهیونیستی شکست خورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص برگزاری همه پرسی منطقه ‌کردستان عراق گفت: اکثر مردم کرد با این تجزیه مخالف هستند و ما شاهد بودیم که حامیان همه پرسی زیر پرچم رژیم صهیونیستی آن را برگزار کردند که این امر حاکی از ارتباط علنی اقلیتی در کردستان با رژیم صهیونیستی در جهت تجزیه عراق بوده است، همچنین یقین داریم که تلاش امریکایی ها برای تجزیه سوریه هم شکست خواهد خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها