استاد 88 ساله آلمانی به جرم انکار هلوکاست به 8 ماه زندان محکوم شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۷۶
تفاوت دموکراسی در ایران و آلمان

به گزارش جام جم آنلاین از اتاق خبر 24، آلمان یکی از کشورهای اروپایی که خود را در حوزه دموکراسی و حقوق بشر مترقی می داند، اما ...!

کشورهای غربی جملگی خود را حافظ حقوق مردم، متولی و بانی دموکراسی و حقوق بشر می دانند به همین خاطر به خود حق می دهند در امور داخلی دیگر کشورها به بهانه دموکراسی و حقوق بشر دخالت کنند.

در این کشورها بدترین و فجیع ترین اقدامات ضد حقوق بشری و دموکراسی اتفاق می افتد و حتی به آنها وجهه قانونی نیز داده میشود، اما اخبار بسیاری از آن اتفاقات فجیع و اقدامات حاکمیتی علیه دموکراسی و حقوق بشر پنهان می ماند و اندک مواردی رسانه ای می شود.

مهمترین و اساسی ترین حقوقی که از مردم کشورهای غربی سلب شده است، حقوق انسانیت است، هنگامی که انسان در غرب تبدیل به ابزاری برای بهره کشی های اقتصادی می شود، اساسی ترین حقوق یک انسان در جامعه پایمال شده و به دیگر ابعاد زندگی اجتماعی نیز گسترش می یابد.

آمار بسیار بالای سقط جنین در کشورهای غربی، روابط نامشروع، قانون ازدواج همجنس‌بازان و... تنها بخشی از سقوط معنوی و اخلاقی در جوامع سرمایه داری غربی است. زن در این کشورها به عنوان ابزاری برای اهداف لیبرال سرمایه داری غرب تعریف شده است.

اما در دنیای غرب تنها موارد نقض حقوق بشر مسائل و بحران هایی که نام برده شد نیست بلکه آزادی های اجتماعی و سیاسی در چنین کشورهایی علیرغم تبلیغات گسترده، به شدت زیر نظر حاکمیت و نظام سرمایه داری قرار دارد، هر جا که یک واکنش به حق یا سخنی که افشاگری در آن وجود داشته باشد انجام شود، با واکنش تند حاکمیت روبرو خواهد شد و سرکوب و ارعاب جامعه را فرا خواهد گرفت.

یکی از مسائلی که در کشورهای اروپایی به عنوان یک خط قرمز پر رنگ معرفی شده موضوع هولوکاست است، هر شهروندی در اروپا اگر بخواهد درباره موضوع هلوکاست سخن بگوید و آن را انکار و نفی کند، با غضب شدید حاکمیت روبرو خواهد شد.

چند سال پیش و زمانی که روژه گارودی اندیمشند مسلمان شده فرانسوی زنده بود، او را به جرم انکار هلوکاست، دادگاهی و به زندان انداختند، فردی یهودی صهیونیست در صحن علنی دادگاه به او حمله کرد و مورد ضرب و شتم قرار داد.

جرم او تنها انکار واقعه هلوکاست با اسناد و مدارک مستدلی بود که طی سال ها تحقیق و بررسی به دست آورده بود.

اما اکنون نیز یک اتفاق مشابه برای یک زن آلمانی 88 ساله افتاده است. آلمان که خود همچنان به رژیم اسرائیل غرامت پرداخت می کند، یک پیر زن 88 ساله محقق تاریخ را به جرم این که با مطالعه و تحقیق تاریخی درباره افسانه هلوکاست به این نتیجه رسیده است که این ادعا یک دروغ بزرگ است، به 6 ماه زندان محکوم کرد.

«اورسولا هاوربک» زنی ۸۸ ساله در آلمان به جرم انکار هولوکاست و ترویج نفرت به شش ماه زندان محکوم شد.

اورسولا هاوربک، تاریخدان تجدید نظر طلب آلمانی، در ژانویه سال گذشته اردوگاه های کار اجباری یهودیان را غیر واقعی خوانده بود.

این زن 88 ساله آلمانی در یک سخنرانی ادعای وجود ارودگاه های کار اجباری را انکار کرده بود و به خاطر همین سخنرانی به 6 ماه زندان محکوم شد.

بر اساس قانونی که در آلمان به تصویب رسیده و بر اساس لابی و فشار صهیونیست ها این قانون در آلمان اجرا می شود، انکار هولوکاست افسانه ای که ادعا می شود در زمان جنگ جهانی دوم شش میلیون یهودی کشته شدند، انکار آن در آلمان جرم محسوب شده و فرد خاطی تا پنج سال به زندان محکوم می شود.
زن 88 ساله آلمانی تابستان سال گذشته نیز به خاطر جرم مشابه به ۱۰ ماه زندان محکوم شده بود.

آزادی بیان در کشورهای اروپایی همچون آلمان اینگونه است.

اما در کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران اگر بر اساس قوانین جاری حکمی صادر واجرا شود، دموکراسی و حقوق بشر به چماقی بر سر کشورمان تبدیل می شود.

کافی است یک مقایسه کوچک میان آن پیر زن 88 ساله که یک محقق و اندیشمند آلمانی است با یک محقق و اندیشند ایرانی انجام شود، آنگاه می توان به بسیاری از حقایق ادعایی از سوی غرب دست یافت.

آن زن بر اساس اسناد و مدارکی که با تحقیق و بررسی به دست آورده و البته به غیر از او افراد بسیاری هم به این نتیجه رسیده اند که ادعای هلوکاست افسانه ای ساخته و پرداخته صهیونیست ها است، به زندان محکوم می شود آن هم برای چندمین بار اما در ایران افرادی وجود دارند که در کسوت استاد دانشگاه سخنرانی می کنند و در رسانه ها مقاله منتشر می کنند تا ثابت کنند اسرائیل مشروعیت دارد، اما با چنین افرادی برخورد نمی شود در حالی که رژیم اسرائیل دشمن ایران است.

آقای دکتر صادق زیبا کلام یک نمونه از آن استادانی است که بارها درباره اسرائیل و ماهیت آن سخن گفته و مقاله نوشته است تا بگوید اسرائیل مشروعیت دارد، اما با او تاکنون هیچگونه برخورد قانونی نشده است.

تفاوت دموکراسی میان ایران و غرب تا این اندازه است، و در رسانه های همین کشورهای غربی اقدام قانونی جمهوری اسلامی علیه خرابکاران، دشمنان، براندازان، مفسدان اقتصادی و سیاسی، نقض حقوق بشر معرفی می شود.

محمد صفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها