نائب رییس اتحادیه تلفن همراه در گفتگو با جام‌جم آنلاین:

زمان جدید اعلام برند‌های اجرای فاز اول طرح رجیستری / گرانی احتمالی گوشی موقتی است

نائب رییس اتحادیه صنف فروشندگان و دستگاههای صوتی ،‌تصویری و تلفن همراه انتخاب یک یا دو برند انتخابی گوشی تلفن همراه در اجرای فاز اول طرح رجیستری را از میان برندهای هوآوی،آیفون، سامسونگ، و احتمالا ال‌جی به دلیل فعال بودن نمایندگی این برندها دانست.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۴۰
زمان جدید اعلام برند‌های اجرای فاز اول طرح رجیستری / گرانی احتمالی گوشی موقتی است

کمال مهدی‌زاده در مورد افزایش نرخ گوشی تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری به جام‌جم آنلاین گفت: ممکن است بصورت موقت در بازار کمبود احساس شود زیراکه آماری دقیق از گوشی‌های موجود در دست فروشندگان و مردم را نداریم و نیز ممکن است ثبت گوشی‌های وارداتی در سیستم طرح رجیستری زمان‌بر باشد و به همین علت شاید کمبود در بازار احساس شود؛ بنا بر این دلایل پیش بینی می‌شود افزایش قیمت را در مدت کوتاه و بصورت موقتی در بازار گوشی تلفن همراه داشته باشیم.

وی افزود: اگر شرکت‌های وارداتی از قبل دوراندیشی کرده باشند و کالا به اندازه مصرف مردم وجود داشته باشد و نیز عرضه کالا به اندازه مصرف بازار باشد، اشکالی در روند جاری توزیع گوشی تلفن همراه نخواهد بود. سازمان تنظیم مقررات و گمرک آمادگی لازم برای ترخیص سریع کالاهای وارداتی را دارند تا کمبودی در بازار احساس نشود.

مهدی‌زاده درباره زمان اعلام دو برند انتخابی برای طرح رجیستری اظهار داشت: اول آبان ماه برندهای انتخابی اعلام خواهد شد. بیشتر واردات گوشی‌های تلفن همراه از برندهای هوآووی، ،آیفون،سامسونگ و ال‌جی بوده‌است و من فکر می‌کنم اول از میان این برند های گوشی‌ تلفن همراه در طرح رجیستری انتخاب شوند زیراکه نمایندگیهای این برند‌ها فعال شده‌اند و 4 برند مطرح در بازار هستند؛اولویت انتخاب این برندها برای اجرای طرح رجیستری توسط سازمان تنظیم مقررات اعلام خواهد شد.

وی اعلام برندهای مطرح گوشی تلفن همراه برای اجرای طرح رجیستری را به ترتیب دانست و ادامه داد: اجرای طرح رجیستری بر روی برندها به ترتیب خواهد بود تا زمان کافی برای ثبت شماره کالاها در سایت و نیز عملکرد صحیح آن‌ها وجود داشته باشد.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها