شاکی پرونده روغن پالم از بسته شدن این پرونده پس از ۳ سال و اندی پیگیری و تبرئه متهمان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۸۱
متهمان پرونده روغن پالم تبرئه شدند

به گزارش جام جم آنلاین، مصطفی ترک همدانی در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام این خبر گفت که هرچند به دلیل مجرمانه نشناختن ترک فعل نظارت، متهمان تبرئه شدند اما در چند جلسه تشکیلی و تفهیم اتهام و اخذ دفاعیات از متهمان شامل معاون غذا و داروی وزارت بهداشت و روسای سابق و اسبق سازمان استاندارد مشخص شد که اگر رسانه‌ها به ماجرای پالم ورود نمی‌کردند، هنوز نیز باید شاهد وجود روغن پالم در شیر خوراکی خردسالان و کهنسالان می‌بودیم.

این وکیل دادگستری که شاکی پرونده موسوم به روغن پالم هم محسوب می‌شود افزود: دستور وزیر بهداشت در برچیده شدن این بساط ، مایه افشای این کار زشت شد. هرچند که هنوز هم در لبنیات از این روغن مضر استفاده می‌شود.

ترک‌همدانی گفت: ثانیاً متهمان در دفاع از خود صداقت نداشتند و عملاً پس از شکایت شکات بالا، اقدام به شکایت و تشکیل پرونده قضایی علیه کارخانجات متخلف لبنی کردند اما با این وجود متهم ردیف اول که مدیریت سازمان غذا و دارو را به عهده داشت، حاضر به اجرای دستور قضایی مبنی بر معرفی متخلفان به مردم نشد. این در حالیست که به موجب قانون راجع به مواد خوراکی و آشامیدنی ، وزارت بهداشت مکلف به معرفی کارخانجات متخلف است.

شاکی پرونده روغن پالم گفت: نکته مهم اینکه در قوانین کشور، عدم نظارت و قصور در نظارت بر اموری حیاتی مانند نظارت بر خوراک و داروی مردم، مجرمانه تلقی نمی‌شود( مانند ماده 688 قانون مجازات اسلامی) و متهمین با این ترفند از چنگ قانون گریختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها