گالری گردی در تهران

«مونولوگ» به گالری می آید

جمعه ۲۸ مهر گالری ها در تهران به استقبال برپایی بیش از ۲۰ نمایشگاه جدید می روند.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۲۷
«مونولوگ» به گالری می آید

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، این هفته جمعه ۲۸ مهر در حالی گالری ها به استقبال افتتاح بیش از ۲۰ نمایشگاه جدید می روند که می توان گفت در هفته پیش رو برپایی نمایشگاه های انفرادی بعد از مدتها گوی سبقت را از نمایشگاه های گروهی گرفته است.

در ادامه نگاهی به برخی افتتاحیه های پایتخت در آدینه پیش رو داریم.

گالری رج: سهیلا طیبی در جدیدترین نمایشگاه خود که جمعه ۲۸ مهر در گالری رج افتتاح می شود، زن و چالش های اجتماعی را روی بوم آورده است. این نمایشگاه شامل ۱۰ تابلو به اندازه ۵۰ در ۵۰ سانتی متر و نیز دو تابلو ۱۰۰ در ۱۰۰ است. علاقمندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می توانند تا ۸ آبان ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۹ به گالری رج واقع در خیابان بهشتی (عباس آباد ) پاکستان، کوچه حکیمی، شماره ۴ واحد سه مراجعه کنند.

گالری ایده پارسی: نمایشگاه آثار نقاشی سعید فلاح فر ۲۸ مهرماه در گالری ایده پارسی افتتاح می شود. این هنرمند چندی پیش نمایشگاه عکس هایش را در گالری «نگر» به نمایش گذاشته بود. وی در این نمایشگاه تعدادی از تابلوهای خود را به نمایش گذاشته که کاملاً اقتباسی است و هر کدام به اثری شاخص و یا شناخته شده از آثار هنر مدرن و معاصر اشاره دارد. این نمایشگاه تا سوم آبان در این گالری واقع در خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه راه نشاط، کوچه اله وردی آذر، پلاک ۲۸ برپاست.

گالری سیحون: سارا تقوی نمایشگاهی از مجسمه هایش را که برداشتی متفاوت از داستان های شاه پریون است جمعه ۲۶ مهر ماه با عنوان «باز، یافتِ دیگر» در گالری سیحون برپا می شود. این مجموعه در پی تعریف دوباره ایی از رانده شدن، تنهایی و حتی شادی و از نو نگاه کردن به همه چیز است و در واقع بازیافت دوباره آنهاست، بازیافت شادی در درون اشیا بی ارزش، بازیافت آرامش در دنیایی که با تمام بی مهری اش نیازی به جادو ندارد، دنیایی که بار دیگر باید آن را یافت. نمایشگاه «باز، یافت دیگر» تا ۱۰ آبان ماه در محل این گالری واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، پلاک ۱۱ برپاست.

فرهنگسرای سرو: نمایشگاه «ماه روی نیزه ها» منتخبی از عکس های سایت دوربین دات نت از عزاداری محرم امسال، جمعه ۲۸ مهرماه ۹۶ در فرهنگسرای سرو افتتاح می شود. در نمایشگاه «ماه روی نیزه ها»، ۷۵ فریم عکس منتخب از عزاداری های مردم تهران، اصفهان و قم در ماه محرم امسال منتشرشده در سایت دوربین دات نت به همراه عکاسان آژانس عکس تهران به صورت مهمان در اندازه ۴۰ در ۳۰ سانتیمتر به نمایش در می آید. مهدی زرگر، زهرا سادات حسینی، فاطمه عسکری، هبت الله کریمی، الناز حجارزاده، زهرا سعدی، محیا تابش و احسان رأفتی از دوربین دات نت و شایان محرابی، احسان طالب زاده، محسن ونایی و ساناز دریایی به صورت مهمان از آژانس عکس تهران عکاسان حاضر در نمایشگاه هستند.

گالری هپتا: جمعه ۲۸ مهرماه نمایشگاه «بازمانده روز» شامل مجموعه نقاشی های زهرا امیریگانه در گالری هپتا افتتاح می‌شود. نمایشگاه «بازمانده روز» مجموعه‌ای از نقاشی‌های زهرا امیریگانه است که در آن مناظر شهری در شب با تکنیک رنگ‌ روغن روی بوم کشیده شده اند. آثار این نمایشگاه روایت تجسمی کرانه‌ای آمیخته با ‌زوال در قلب بندرانزلی است. با رودخانه‌ای که دیگر فقط انعکاسی از شهر و حاشیانه‌نشینان خویش در شب را در خود دارد. این نمایشگاه جمعه ۲۸ مهر گشایش می‌یابد و تا ۱۰ آبان برقرار است. هپتا در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، روبه‌روی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره‌ سه واقع شده است.

گالری ویستا: فاطمه پاکدل هنرمند نقاش روز جمعه ۲۸ مهرماه سومین نمایشگاه انفرادی خود را با عنوان «مونولوگ» و با نمایش ۱۲ اثر از خود، در گالری ویستا برپا می کند. آیین گشایش این نمایشگاه روز جمعه ۲۸ مهرماه باحضور هنرمندان و هنردوستان برگزار خواهد شد و نمایشگاه همه روزه (به غیر از شنبه ها) تا ۲ آبان ماه قابل بازدید برای عموم مردم در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه ۱۲، پلاک ۱۱ خواهد بود.

گالری راه ابریشم: ایشگاه عکس های آرنو فیشر، عصر جمعه ۲۸ مهر در گالری راه ابریشم افتتاح می شود. نمایشگاه گردان این رویداد، آندریاس روست دستیار سابق فیشر است که امروز نیز به عنوان یک عکاس مشهور شناخته می شود. پیش از افتتاح، آندریاس روست یک بررسی از نمونه کارها را با الهام از روش آموزش آرنو فیشر برگزار خواهد کرد که این بررسی پنجشنبه ۲۷ مهر انجام خواهد شد. آرنو فیشر یکی از عکاسان برجسته و یکی از تاثیرگذارترین سخنرانان عکاسی قرن ۲۱ آلمان بود. کار او به عنوان مدرس در زمینه عکاسی در شهرهای لایپزیگ، دورتموند و برلین، سه نسل از عکاسان را نه تنها در شرق آلمان، بلکه در غرب نیز تحت تاثیر قرار داد. این نمایشگاه تا ۱۵ آبان ماه برپاست و علاقه مندان برای بازدید می توانند به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنوآجر مراجعه کنند.

فرهنگسرای نیاوران: آیین گشایش نمایشگاه نقاشیخط رضا عمادی، جمعه ۲۸ مهرماه ساعت ۱۷ در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود. در این نمایشگاه ۱۲ اثر نقاشیخط رضا عمادی، با تکنیک اکریلیک روی بوم به نمایش گذاشته خواهد شد. آثار این مجموعه طی ۱۰ ماه و در سال گذشته توسط این هنرمند خلق شده‎اند. نمایشگاه نقاشی خط رضا عمادی جمعه ۲۸ مهرماه در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران گشایش می‎یابد. این نمایشگاه تا ۸ آبان برپاست.

خانه هنرمندان ایران: نمایشگاه عکس‌های تبلیغاتی مفهومی با موضوع زعفران (طعم عکس ۳) در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. برگزار کننده این نمایشگاه آموزشگاه مرداد به مدیریت یداله ولی زاده و الهه مقدم است و هنرمندانی همچون سلما احمدی، علی اصفهانی، حمیدرضا امیدبخش، عباس براتی، مریم بنی اسدی، الناز تعصب، آزاده جعفری، سیاوش جهان بین، حمیده حسینی پور، سحرخسروجردی، ملیحه دهقان، سارا رسولی، علیرضا رفایی، حمیدرضا سبزه علی، آلاله سلیمانی، مرتضی شریعتی تبار، میلاد صائمی، نجمه طلاقی، آزاده ظریفی، حامـد فخاران، حامد فضل اللهی، مهـدی کاشی زاد، مهشید مدنی، مریم میر دامادی، پریسا نارنجی، مرجان نسیج، شهرراد نصیری اصل، شهروز یاراحمدی و اشکان یداللهی آثار خود را به این نمایشگاه ارایه داده‌اند.

گالری فردا: نمایشگاه آثار مرضیه مهربان‌پژوه با عنوان «گذار از مرزها در همنشینی رنگ و فرم» جمعه ۲۸ مهرماه در گالری فردا افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۳۸ اثر از مهربان پژوه با تکنیک گواش و آبرنگ روی مقوا از ۲۸ مهرماه جاری تا چهارم آبان ماه در گالری فردا به نمایش گذاشته می‌شود. افتتاحیه نمایشگاه «گذار از مرزها در همنشینی رنگ و فرم» ساعت ۱۶ روز جمعه برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا چهارم آبان ماه از این نمایشگاه در گالری فردا واقع در خیابان کریمخان، زیر پل کریمخان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶ غربی، شماره ۲، واحد ۲ دیدن کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها