مرد افغان که به اتهام قتل عمد زندانی شده بود، در جلسه محاکمه از این اتهام تبرئه و به پرداخت دیه محکوم شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۹۷
نجات از قصاص در آخرین دادگاه

به گزارش جام‌جم، 24 مرداد 93، نزاع دسته‌ جمعی در خیابان شریعتی تهران به‌خاطر اختلاف مالی 80 هزار تومانی به مرگ مردی جوان منجر شد.

قاتل، رحمان از اتباع افغان بود که پس از دستگیری گفت: «من فقط یک سیلی به صورت حسین زدم و هیچ قتلی مرتکب نشده ام. او را به بیمارستان منتقل کردند و آنجا فوت کرده است.»

این در حالی بود که حسین بیماری قلبی داشت و به گفته برخی شاهدان، متهم با لگد به شکم او ضربه زده بود. با وجود این مدارک، رحمان به اتهام قتل عمد به زندان افتاد تا این که صبح دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

او گفت: «روز حادثه، در ساختمان نیمه‌کاره مشغول کارگری بودم که چند نفر گفتند عده‌ای قصد انجام کار ساختمانی دارند و در کوچه منتظر من هستند. وقتی آنجا رفتم، ناگهان مردی با اسپری به چشمانم زد و یک نفر دیگر هم با کلنگ حمله ور شد.»

متهم ادامه داد: سپس حسین از پشت شمشادها بیرون آمد. من دوستانم را صدا زدم و کمک خواستم. با آمدن آنها، حسین فرار کرد اما دوستانم او را در انتهای کوچه گرفتند. من فقط یک سیلی به صورت او زدم تا بفهمم از طرف چه کسانی آمده است. او هنگام درگیری فریاد می‌زد: بیماری قلبی دارم. حرف بعضی شاهدان که گفته‌اند با لگد ضربه زده‌ام، دروغ است.

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، رئیس دادگاه ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرد .

در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند و متهم را از قتل عمد تبرئه و به دیه محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها