مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی اعلام کرد

کاهش 5 درجه ای دما و وزش باد شدید در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی و جریانات خنک شمالی طی ساعات آتی خبر داد و گفت: طی دو روز آینده نوار شمالی کشوربا بارش باران، وزش باد شدید، کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌‌ای دما و احتمال آبگرفتگی مواجه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۶۷
کاهش 5 درجه ای دما و وزش باد شدید در تهران

به گزارش جام جم آنلاین، احد وظیفه در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز یکشنبه جوی نسبتاً پایدار در غالب نقاط کشورمان حکمفرما بود اما از فردا دوشنبه سامانه بارشی و جریانات خنک شمالی وارد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی جدید استانهای واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر و نوار شمالی کشور را در بر می‌گیرد و به این ترتیب شاهد ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نوار شمالی کشور خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه نیز به علت مستقر شدن سامانه بارشی بر روی شمال کشور، بخشهایی از استانهای شمال غرب، استانهای واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرزو شمال شرق کشور با بارش باران و وزش باد شدید به همراه کاهش دما مواجه می‌شوند.

به گفته وظیفه، کاهش دمای 5 تا 10 درجه‌‌ای و بارشها در روز سه‌شنبه نوار شمالی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بخشهایی از کشور را در بر می‌گیرد، گفت: در همین مدت استانهای تهران، قزوین ،زنجان، قم، سمنان، اصفهان، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان بلوچستان با باد و گرد و خاک مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارشهای باران در نوار شمالی و به‌ویژه گیلان و مازندران شدت می‌گیرد و احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیلها دور از انتظار نخواهد بود؛ ضمنا دریای خزر نیز در همین مدت مواج است.

وظیفه، همدان با 3 درجه بالای صفر را خنک‌ترین و بندرعباس با 37 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 25 درجه بالای صفر رسید.

وی تصریح کرد: تهران طی 48 ساعت آینده با کاهش پنج درجه‌ای دما، افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش پراکنده باران مواجه خواهد شد؛ افزایش ابر، کاهش دما، بارش باران و احتمال آبگرفتگی برای استانهای نیمه شمالی کشور دور از انتظار نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها