مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی سازمان ثبت اسناد واملاک کشور:

تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی افزایش نیافت / دریافت بیشتر از تعرفه تخلف است

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی افزایش نیافته است لذا دریافت حق التحریر هایی بیشتر از تعرفه رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک تخلف بوده و قابل پیگرد است .
کد خبر: ۱۰۸۳۳۰۳
تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی افزایش نیافت / دریافت بیشتر از تعرفه تخلف است

سید مهدی میر نظامی مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت و گو باخبرنگار جام جم آنلاین؛ در خصوص خبرهای منتشر شده در مورد افزایش تعرفه حق التحریر در برخی دفاتر اسناد رسمی گفت: در هر صنفی از این گونه تخلفات وجود دارد و نمی توان انکارکرد.

وی افزود: چند سالی است که سند تک برگی جای سند های قدیمی منگوله دار را گرفته است. دریافت حق التحریر های بیشتر از تعرفه رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک تخلف است.در این خصوص اگر کسی با تخلفی مواجه شد توسط بازرسان کانون سردفتران و یا بازرسی اداره کل سازمان ثبت و اسناد استان تهران، موارد تخلف را پیگیری کنند.

معاون اموراسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز پیشتر اعلام کرد که سران دفاتر اسناد رسمی مکلفند حق الزحمه تحریر و ثبت اسناد رسمی و سایر خدمات ثبتی را بر اساس مبلغی که سامانه الکترونیک اسناد رسمی محاسبه و اعلام می نماید ، دریافت کنند و از هر گونه تغییر در مبلغ حق التحریر به استناد تبصره فوق الذکر خودداری کنند.

نعمت الله سوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها