معاون اول رییس جمهوری اظهارات دیشب ترامپ را نمایشنامه ای مملو از غلو خواند و گفت : این سخنان نشان داد که رییس جمهور آمریکا در دنیا تنهاتر از همیشه است.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۸۴
جهانگیری: سخنان ترامپ نمایشنامه ای مملو از بلوف بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با اشاره به بازتاب این اظهارات خاطرنشان کرد : برای ترامپ بعد از این سخنان بی اساس ، نه کسی دست زد و نه کسی در ایران از این سخنان ترسید.

وی ادامه داد: ترامپ دیروز بی پایه تر و بی ادب تر از همیشه صحبت کرد و نه تنها منطقی در کلامش نبود بلکه به نهادهای بین المللی هم بی احترامی کرد.

وی اضافه کرد: رییس جمهور آمریکا تلاش می کرد اصرار کند که بین ملت و رهبری ایران فاصله است در حالیکه عامل موفقیت نظام در 38 سال گذشته ، همواره پیوند مستحکم مردم و رهبری بوده است.

معاون اول رییس جمهوری با ابراز تاسف از اظهارات ترامپ درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد : سپاه امروز به نقطه ای رسیده که قوت قلب کشورهای منطقه شده است.

وی مهمترین هدف آمریکایی ها را نشان دادن فضای ناامن در اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد : نسخه پیشرفت اقتصاد ما اقتصاد مقاومتی است و هدف ما از اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی رسیدن اقتصاد به درجه ای از استحکام است که در مقابل تکانه های خارجی از خود محافظت کند.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت های عظیم کشور در بخش های مختلف افزود: همه باید برای عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی به صحنه بیایند و کمک کنند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت هم اعلام کرد : امسال 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی بخش صنعت کشور اختصاص یافته است.

شریعتمداری گله مندی فعالان صنعت و معدن از مالیات بر ارزش افزوده و نرخ تسهیلات بانکی را به حق دانست و خواستار اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و کاهش نرخ تسهیلات اعطایی به این بخش متناسب با کاهش تورم شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به سخنان سخیف و نابخردانه ترامپ اشاره و خاطرنشان کرد : پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر زمان تهدید دشمنان بیشتر شده وحدت و انسجام داخلی بین نیروهای نظام و سلایق مختلف افزایش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به پیشنه تاریخی ، اقتصادی و سیاسی مردم آذربایجان شرقی ، توجه ویژه دولت به طرح های مهمی چون احیای دریاچه ارومیه ، ایجاد کارخانه ذوب در مس سونگون، تکمیل راه آهن تبریز – میانه ، تسریع در ساخت آزادراه تبریز – بازرگان ، توجه به رونق تجارت در منطقه و حمایت از اجرای برنامه های تبریز 2018 را خواستار شد.

پزشکیان نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی نیز حل مشکلات کشور را در گرو سه عامل علم ، مشارکت و ایمان و باور خواند و بر لزوم انسجام و وحدت ملی در این زمینه تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها