عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

سخنان ترامپ طنزی تکراری بود/ کسی او را جدی نمی گیرد

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اظهارات ضد ایرانی از جمله جعل عنوان خلیج فارس که شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مطرح کرد ، گفت: علت اینکه ترامپ نام خلیج فارس را جعل کرد از دوحالت خارج نیست،یا واقعا از روی نادانی و بی اطلاعی این کار را کرده و یا عمدی در کار بوده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۳۵
چرا ترامپ نام تاریخی خلیج فارس را جعل کرد؟ / بسیج دیپلماسی عمومی برای آشکار کردن دروغ های ترامپ

حمید رضا ترقی در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: ممکن است ترامپ در جهت تامین خواسته های حاکمان برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس نام تاریخی این خلیج را جعل کرده باشد و به همین خاطر بود که رژیم آل سعود به عنوان اولین کشور از سخنان رئیس جمهوری آمریکا استقبال کرد.

وی همچنین به اتهامات واهی ترامپ علیه ایران مبنی بر حمایت از تروریسم اشاره کرد و گفت:اتهام حمایت ایران از تروریسم موضعی کاملا دروغ،غیرواقعی و فریبکارانه از سوی رئیس جمهوری آمریکا مطرح شد اما این نوع دروغ پردازی ها برای اکثر ملتها و دولتها به ویژه برای کشورهایی که مستقیما درگیر تروریسم هستند واضح و آشکار است و آنها به خوبی می دانند کدام کشور با تروریستها مبارزه می کند و کدام کشور از تروریسم حمایت می کند.

ترقی یادآور شد:اکنون ملتهای یمن،بحرین,عراق,سوریه,مصر و سایر ملتها و دولتها به خوبی می دانند حامی اصلی تروریسم در دنیا دولت آمریکا است،و جمهوری اسلامی ایران با داعش و سایر گروههای تروریستی واقعا مبارزه میکند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران باید ماهیت آمریکا و دروغ پردازی های رئیس جمهور آن را برای جهانیان آشکار کند اظهار داشت:ایران باید از همه ابزارهای دیپلماسی عمومی و تبلیغاتی برای خنثی کردن سخنرانی ترامپ استفاده کند،صرف محکوم کردن از سوی آقای روحانی رئیس جمهوری محترم و یا اتحادیه اروپا کافی نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:برای اقناع افکار عمومی جهان نیازمند دیپلماسی توانمند هستیم تا با استفاده از رسانه های داخلی و رسانه های کشورهای دوست دروغ پردازیهای ترامپ را افشا و واقعیتها را بیان کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
۰
۰
به نظرتون علت این بایكوت خبری سهامداران پدیده شاندیز چیه؟ رسانه های آزاد ؟؟...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها