در دیدار سفرای جدید چند کشور اروپایی در تهران مطرح شد:

اظهارات روحانی در باره اهمیت برجام برای صلح جهانی

رییس جمهور توسعه روزافزون مناسبات و همکاری‌های ایران و نروژ در همه زمینه‌ها بویژه در بخش اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است مناسبات و همکاری‌های اقتصادی خود را با نروژ بیش از پیش گسترش دهد و بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور بتوانند پروژه‌های مشترکی با یکدیگر داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۷۹
اظهارات روحانی در باره اهمیت برجام برای صلح جهانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در دیدار «لارس نوردرم» سفیر جدید نروژ، با بیان اینکه توافق برجام درها را برای مذاکره در خصوص مسایل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گشوده است، گفت: امیدوارم همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله نروژ نقش سازنده خود را در حفظ این توافق و بهره گیری از فرصت های همکاری ایفا کنند.

سفیر جدید نروژ نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه نروژ نسبت به اجرای توافق برجام تأکید دارد، اظهار داشت: موضع نروژ، موضع اتحادیه اروپاست و باید همه طرفها همچون جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام متعهد بماند.

برجام ثابت کرد که گفتگو ، بهترین راه حل برای اختلافات است

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار «دیمیتری الکساندراکیس» سفیر جدید یونان برقراری روابط نزدیک‌تر و گسترده‌تر بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران توسعه و برقراری روابط همه جانبه بین تهران و آتن است و دو کشور در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و روابط بانکی و نیز در حوزه انرژی و ترانزیتی از ظرفیت‌های زیادی برای افزایش سطح همکاری به نفع دو ملت برخوردار هستند.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به مواضع سازنده اتحادیه اروپا در قبال برجام، اظهار داشت: برجام ثابت کرد که گفتگو و همکاری بهترین راه حل برای اختلافات بین المللی و به نفع جامعه جهانی از جمله اروپا و آمریکا است.

سفیر جدید یونان نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، ایران و یونان را دو کشور باستانی و متمدن توصیف کرد و با اشاره به مناسبات سازنده و خوب دو کشور در طول سالیان متمادی، اظهار داشت: دستور کار و مأموریت ویژه من تعمیق و تحکیم سطح روابط تهران و آتن در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه انرژی، علمی، فناوری، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری است.

سفیر جدید یونان با اشاره به اهمیت اجرای برجام از سوی همه طرفین، تأکید کرد: بسیار اهمیت دارد که تمامی طرفین به تعهدات خود در برجام پایبند باشند و باید به آنهایی که تعهدات خود را انجام نمی‌دهند، صراحتاً اعلام شود که اشتباه می‌کنند.

تا زمانی که طرف‌های مقابل نسبت به برجام پایبند باشند، به آن پایبند خواهیم بود

رییس جمهور، روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک را مثبت و رو به توسعه دانست و تاکید کرد: هیچ مانعی در مسیر توسعه همکاری‌ها و روابط همه جانبه تهران – پراگ وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه هنگام دریافت استوار نامه «سواتوپلک چومبا» سفیر جدید جمهوری چک ، با اشاره به اینکه پس از برجام شرایط بهتری برای گسترش روابط و همکاری‌های کشورهای اروپایی با ایران فراهم شده است، گفت: معتقدیم توافق هسته‌ای و برجام به توسعه صلح پایدار و امنیت و ثبات در منطقه و جهان کمک می‌کند.

رییس جمهور با بیان اینکه همه طرفها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند، گفت: تا زمانی که طرف‌های مقابل ایران نسبت به برجام پایبند و متعهد باشند، ما نیز پایبند به آن خواهیم بود.

دکتر روحانی رفع تحریم‌ها و بوجود آمدن فضای همکاری، تجاری و اقتصادی، میان ایران و اتحادیه اروپا را از آثار مثبت برجام برشمرد و گفت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در ایران و چک در راستای توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌های فی مابین در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

سفیر جدید جمهوری چک نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور کشورمان اظهار داشت: امروز بر همگان روشن است که راه‌حل مشکلات تنها از طریق مذاکره و احترام متقابل قابل دسترس خواهد بود.

شکستن میز مذاکرات هنر نیست

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه کشور سوئیس می‌تواند نقش بسیار سازنده‌ای در حوزه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند، اظهار داشت: معتقدیم ضربه به برجام، ضربه به امنیت و ثبات منطقه و جهان است و امیدواریم اتحادیه اروپا جلوی حرکت‌های ناصحیح که مخل صلح و همکاریهای بین المللی است، بایستد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در دیدار «لاینتر» سفیر جدید سوئیس در تهران با اشاره به اینکه "شکستن میز مذاکرات هنر نیست و باید پایه‌های حل و فصل اختلافات جهانی از مسیر گفتگو تقویت شود"، خاطر نشان کرد: بی‌تردید در آینده، تاریخ و مردم جهان و آمریکا بهتر قضاوت خواهند کرد راهی که دولتمردان کنونی انتخاب کرده اند، بی نتیجه و اشتباه بوده است.

روحانی افزود: امروز در شرایط بسیار حساس و مهمی قرار گرفتیم و این شرایط حساس تنها برای ایران و 1+5 نیست، بلکه آثار آن برای کل منطقه و جهان است، چرا که برجام آرامش بیشتری را در جهان و منطقه ایجاد کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری داشته و آن را ادامه خواهد داد، اظهار داشت: فعالیت هسته‌ای تهران صلح‌آمیز بوده و همواره صلح‌آمیز خواهد بود و در برابر هم‌پیمانانمان در برجام و 1+5 تا زمانی که طرف مقابل به آن پایبند بماند، ما ناقض ابتدایی این توافقنامه نخواهیم بود.

سفیر جدید سوئیس نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود گفت: سوئیس از توافق برجام حمایت می‌کند و معتقدیم که تمامی طرف‌های این توافق باید به تعهدات خود عمل کند و عکس‌العمل حساب‌شده جنابعالی نشان‌دهنده پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی است.

اراده ایران، توسعه روابط با قاره آفریقا است

رییس‌ جمهور، گسترش و تقویت مناسبات با کشورهای آفریقایی بویژه نیجریه به عنوان یک کشور دوست و مسلمان را از اصول سیاست خارجی ایران برشمرد و تاکید کرد که شرکتهای بزرگ ایرانی آماده پیشبرد طرحهای توسعه ای نیجریه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه هنگام دریافت استوارنامه «ابراهیم حمزه» سفیر جدید نیجریه، گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری‌ها و روابط با کشور دوست و برادر نیجریه است.

روحانی با اشاره به لزوم همکاری ایران و نیجریه در سازمان‌های بین‌المللی، گفت: امروز تروریسم خطری برای همه جهان بشمار می‌رود و مبارزه با آن نیز نیازمند همکاری و اراده همه کشورها است.

سفیر جدید نیجریه نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهور کشورمان سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا در مورد برجام و ایران را تأسف‌برانگیز دانست و گفت: امروز همه جهان یکپارچه علیه مخالفان برجام ایستاده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها