دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به برجام گفت: من این توافق را تایید نمی کنم.
کد خبر: ۱۰۸۲۵۶۹
ترامپ: پایبندی ایران به برجام را تایید نمی‌کنم

به گزارش جام جم آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: وظیفه‌اش تامین امنیت آمریکا است.

او گفت: دستور بازبینی سیاست‌های آمریکا در ارتباط با "رژیم سرکش ایران" را داده است.

ترامپ اتهام‌های معمول آمریکا را علیه حکومت ایران تکرار کرد.

او با اشاره به گروگانگیری در سفارتخانه‌های آمریکا و چند مورد از بمبگذاری‌هایی که علیه آمریکا انجام شده، افزود: ایران مهمترین حکومت حامی تروریسم است و به القاعده و طالبان و حزب الله لبنان کمک می‌کند.

دونالد ترامپ گفت: دستور دادم تا بازبینی راهبردی را درباره ایران انجام دهند. این بازبینی کامل است و من راهبرد خودمان را به همراه چند گامی که باید برداشته شوند را اعلام می کنم.

ترامپ ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و تعدادی از بمب‌گذاری‌ها در لبنان و برخی کشورهای منطقه را به گردن ایران انداخت.

وی مدعی شد: حزب الله دو بار سفارت ما در لبنان را بمباران کرد. بمباران دیگری که در لبنان به حمایت ایران انجام شد 241 آمریکایی را به کام مرگ کشاند.

ترامپ همچنین گفت: ایران آمریکایی‌ها را به اتهامات دروغین زندانی می‌کند. شعارهای محبوب نظام ایران مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

وی از رئیس جمهور قبلی آمریکا هم انتقاد کرد و مدعی شد در حالی که حکومت ایران در آستانه فروپاشی بود، دولت اوباما تحریم‌ها را برداشت.

رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته ای نیز گفت: بارها گفته ام که برجام یکی از بدترین و یکطرفه‌ترین توافقاتی است که آمریکا تاکنون عضو آن شده است. ما نیاز به مذاکره کنندگانی داریم که بتوانند منافع آمریکا را با قدرت ارائه کنند.

وی افزود: نظام ایران پول نقد فراوانی معادل 1.7 میلیارد دلار دریافت کرد. به این فکر می کنم که این همه پول به کجا رفت. هدف یک توافق این است که توانمندی ایران را برای مدت کوتاهی به تعویق بیندازد. این از نظر رئیس جمهور آمریکا قابل قبول نیست.

ترامپ همچنین در ادامه ایران را به نقض توافق هسته ای متهم کرد و گفت: ایران چندین نقض در خصوص توافق داشته است. به عنوان مثال حجم موارد غنی شده آنها از حد مشخص شده فراتر رفته است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: تحریم‌های اضافی علیه ایران وضع خواهیم کرد تا حمایت خود را از تروریسم متوقف کنند. ما همه مسیرهای دستیابی به سلاح هسته‌ای را برای رژیم ایران مسدود خواهیم کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا افزود: ایران به روح توافق هسته ای سال 2015 میلادی پایبند نیست. به وزارت خزانه داری آمریکا این مجوز را داده ام که تحریم هایی جدید را ضد ایران اعمال کند. ترامپ اعلام کرد: من توافق هسته ای ایران را تایید نمی کنم و از دولت و کنگره می خواهم نواقص این توافق را برطرف کنند. وی افزود: به دولت دستور می دهم با کنگره و متحدان آمریکا به طور نزدیک کار کند تا ایرادهای توافق هسته ای ایران برطرف شود.

دونالد ترامپ گفت: به وزارت خزانه داری آمریکا این مجوز را داده ام که تحریم هایی جدید را ضد ایران اعمال کند. تصمیم گرفتیم مجازات هایی را در خارج از چارچوب توافقنامه هسته ای بر ایران اعمال کنیم، این مجازات ها برنامه موشکی ایران را هدف قرار خواهد داد.

ترامپ افزود: پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نمی کنم. تهدیدات بیش از پیش شده اند. نظام ایران توافق هسته ای را نقض کرده است. تحریمهایی علیه سپاه وضع خواهیم کرد. اگر ایران به نقض توافق ادامه دهد(!) ممکن است از آن خارج شویم. « بند غروب » در موافقتنامه هسته ای ایران از مشکلاتی است که در این موافقتنامه وجود دارد. بر اساس « بند غروب » محدودیت های اعمال شده بر فعالیت های هسته ای ایران به تدریج و طی سال ها از بین خواهد رفت. دولت آمریکا برای اصلاح برخی از کاستی ها در توافقنامه هسته ای باید با هم پیمانان همکاری کند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما تنها توانسته‌ایم تاخیر کوچکی در مسیر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ایجاد کنیم و من این موضوع را نمی‌پذیرم. در کشورهای دیگر برای یک توافق به مقاطع 100 ساله فکر می‌کند.

وی گفت: ما تمام پول را پیشاپیش به ایران داده‌ایم و اکنون نیز در عمل انجام شده قرار گرفته‌ایم. حکومت ایران چندین بار از برجام تخطی کرده است. ایران بیش از 130 متر مکعب آب سنگین تولید کرد و همچنین نتوانست انتظارات ما را درباره سانتریفیوژها برآورده کند.

ترامپ مدعی شد: مقامات ایران چندین بار اعلام کرده‌اند اجازه نخواهند داد از تاسیسات نظامی این کشور بازرسی شود حال آنکه برنامه‌های مخفی ایران در این تاسیسات قرار دارد. برخی می‌گویند ایران با کره شمالی هم مراوده دارد و من حتما از ماموران اطلاعاتی خود می‌خواهم تا جزییات این موضوع را به من گزارش دهند. این توافق قرار بود به صلح جهانی کمک کند اما در حالی که ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم، ایران تروریسم را گسترش داده و به روح برجام پایبند نبوده است.

رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی در کاخ سفید اظهار کرد: من بعد از مشورت با متحدان خود استراتژی خود علیه ایران را اعلام می‌کنم. ما کاری خواهیم کرد تا با اقدامات ایران مقابله کنیم و تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کنیم و جلوی تولید سلاح ایران را می‌گیریم. ما این رژیم را محدود می‌کنیم تا به هیچ وجه به سلاح دست نیابد.

وی گفت: تحریم‌های بسیار سرسختانه‌ای را علیه سپاه اعلام خواهیم کرد.

ترامپ با "تروریستی" خواندن سپاه پاسداران افزود: من همچنین از وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌خواهم که تمام بخش‌های سپاه را و همچنین ماموران و وابستگان به این نهاد را مورد تحریم قرار دهد. همچنین برنامه موشکی ایران را نیز به شدت تحریم خواهیم کرد.

وی افزود: از زمان امضای برجام تجاوزگری خطرناک ایران بیشتر شده است. این در حالی است که تحریم‌ها علیه ایران لغو شده و این کشور با دیگر اعضای برجام وارد معاملات اقتصادی پرسودی شده است. رئیس جمهور آمریکا طبق قانونی که در کنگره به تصویب رسیده است، می‌تواند هر زمان و آن‌طور که صلاح هست، تحریم‌های جدیدی را اعمال کند.

ترامپ گفت: پایبندی ایران به برجام را تایید نمی‌کنیم و نخواهیم کرد و ما قدم در راه تروریسم نمی‌گذاریم. با کنگره همکاری می‌کنیم تا نواقص برجام برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
۰
۰
تو فقط برجامو تایید نمیكنی ما كلا وجود منحوست را
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها