امام جمعه مشهد گفت: دولتمردان و مسئولان کشور باید با بصیرت نگریسته و با شجاعت نسبت به عهدشکنی دشمنان در مساله برجام رفتار کنند.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۴۶
آمریکا و اروپا در مساله برجام در نقش گرگ و موریانه عمل می کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: ملت ایران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از تهدیدهای دشمنان برای خروج از برجام هیچ ترس و واهمه ای ندارد.

وی خاطر نشان کرد: هم اینک ایران اسلامی از نظر قدرت نظامی حرف اول را در منطقه می زند و از نظر اقتصادی نیز با داشتن نیروی انسانی با استعداد و منابع طبیعی و ثروت غنی به دنیا محتاج نیست، بلکه دنیا به ایران نیاز دارد.

وی در ادامه گفت: آمریکا و اروپا در مساله برجام با یکدیگر هم دست هستند، به طوریکه یکی در نقش گرگ و دیگری در نقش موریانه عمل می کند اما با این تفاوت که یکی برجام را قبول دارد و دیگری برجام را قبول ندارد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: در شرایط کنونی اروپا با علم کردن جنون سیاستمدار دیوانه آمریکا خود را طرفدار و همراه ایران نشان می دهد تا ما بترسیم و امتیاز بدهیم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عهدشکنی دشمنان گفت: مقام رهبری از 17 سال گذشته تاکنون در هر فرصتی چه قبل از برجام چه پس از برجام و یا در حین برجام مرتب تذکر داده اند که آمریکایی ها عهدشکن بوده و قابل اطمینان نیستند.

وی تاکید کرد: ایشان به طور صریح فرمودند اگر مسئولان در ماجرای هسته ای به توافق برسند آنان مساله موشکی را مطرح می کنند و اگر در موشکی به توافق برسند حقوق بشر را طرح می کنند، چراکه آنان از ما دست بردار نیستند تا وقتی که از اسلام دست برداریم.

علم الهدی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در منطقه قدرت دارد، افزود: آمریکا تهدید فرمانده سپاه پاسداران را به روی خود نیاورد و حتی جرات نکرد به فرمانده سپاه پاسخ بدهد.

وی در ادامه گفت: در خصوص اقتصاد مقام معظم رهبری چند سال گذشته نسخه اقتصاد مقاومتی را صادر کردند که متاسفانه نه مردم با پرهیز از خرید اجناس خارجی و نه مسئولان با جلوگیری از واردات بی رویه، به آن عمل نکردند.

امام جمعه مشهد در بخشی از سخنانش با اشاره به حرکت کاروان اسرا از کوفه به شام در 22 محرم الحرام، افزود: نگاه صرفا عاطفی، تاریخی و نقل داستانی سیره اهل‌بیت غلط است، یعنی باید عمل و رفتار اهل بیت همانند حدیث و قولشان برای ما ارجحیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: در جریان اسارت کاروان اهل بیت (ع) بصیرت و شجاعت جلوه گر است که باید در همه جبهه‌های تقابل ما با دشمنان بین اسلام و کفر مورد عمل قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها