مدیر غار علیصدر در گفت و گو با جام جم آنلاین

جدیدترین تغییرات غار علیصدر / با جلیقه وارد شوید!

مدیر مجموعه سیاحتی علیصدر از تداوم خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان و گردشگران «غار علیصدر» و ایجاد امکانات جدید در فصل پاییز و زمستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۵۲
جدیدترین تغییرات غار علیصدر / با جلیقه وارد شوید!

حمیدرضا یاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جام جم آنلاین گفت: غار سیاحتی علیصدر از ساعت 8 صبح تا 6 عصر یکسره باز است و بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای فضای داخلی و محیط اطراف لذت ببرند.

وی افزود: در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مردم و پاسخ به خواسته‌های آنها، ظرفیت پارکینگ خودروها را افزایش دادیم و همچنین یک مسیر جدید را داخل غار ایجاد کردیم که جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

یاری ادامه داد: برخلاف شایعات، هیچگونه تغییر نامربوط در فضای داخلی غار ایجاد نشده است و موارد اندک و جزئی بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی قبلی و با هدف افزایش کاربری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر مسیری جدیدی بازگشایی شد برای قایقرانی بهتر در داخل غار است و این که بازدیدکنندگان به همراه خانواده و دوستان، راحت‌تر از جاذبه‌های غار لذت ببرند.

یاری تاکید کرد: این تغییرات به اکوسیستم طبیعی غار لطمه وارد نمی‌کند، البته ممکن است حرف و حدیث در این خصوص زیاد باشد ولی من آنها را تایید نمی‌کنم منتقدان باید از نزدیک غار را ببینند و با دلیل و منطق حرف بزنند.

مدیر مجموعه سیاحتی علیصدر گفت: هیچ گونه محدودیت جدید به جز همراه داشتن تنقلات (که از گذشته معمول بوده است)، برای بازدیدکنندگان وضع نشده است و تنها برای تضمین امنیت، یک دست جلیقه نجات به همه داده می‌شود تا به هنگام سوارشدن داخل قایق آن را بپوشند.

وی افزود: با توجه به هوای مطبوع و گشایش جاده‌ها و مسیرهای جدید و ایمن، مناسبترین زمان بازدید از غار علیصدر محسوب می‌شود، ضمن این که اماکن استراحتی و هتل‌های ایرانگردی در کنار خانه‌ها و استراحتگاه‌های روستایی اسباب آسایش مردم را فراهم کرده‌اند.

به گفته این مدیر اجرایی، سالانه 500 هزار نفر از غار سیاحتی علیصدر بازدید می‌کنند با این حال، نرخ بلیط ورودی غار برای بازدیدکنندگان مسیر عادی 25 هزار تومان و مسیر ویژه 35 هزار تومان در نظر گرفته شده که از ابتدای سال ثابت مانده است.

غار علیصدر تنها غار تالابی ایران و بزرگ‌ترین غار آبی جهان است که در فاصله 75 کیلومتری شمال غربی همدان و نزدیک روستای «علی‌صدر» در شهرستان «کبودرآهنگ» قرار دارد.

رضا گلین شریف دینی- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها