سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق ادعای شورای امنیت منطقه کردستان مبنی بر قصد بغداد برای حمله به این منطقه را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۹۴
بغداد حمله به کردستان را تکذیب کرد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، منابع آگاه در پیشمرگه منطقه کردستان و نیروهای مسیحی الحشد در استان نینوا، اعلام کردند که پیشمرگه از عصر چهارشنبه کلیه راه‌های ارتباطی میان شهرهای منطقه کردستان و این استان را بسته‌اند.

به نوشته «الجزیرة»، نیروهای پیشمرگه تنها راه زمینی ارتباطی میان شهر اربیل و موصل را در منطقه «الخازر» و از جهت شرقی اربیل با خاکریز بسته‌اند و همچنین راه ارتباطی میان شهر دهوک و بخش شمالی استان نینوا را قطع کرده‌اند.

خبرنگار الجزیره در اربیل اعلام کرد که این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که هیچ تحرک نظامی از طرف نیروهای پیشمرگه صورت نمی‌گیرد و دولت منطقه کردستان می‌گوید که این اقدام را به منظور جلوگیری از هرگونه تحرک نظامی یا ورود نیروهای عراقی انجام می‌دهد.

از سوی دیگر، «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که بیانیه‌ها و اخبار منتشر شده درباره درگیری نظامی با نیروهای کُردی غیرمسئولانه است و تلاش برای تحریک عراقی‌ها از جمله کردها است.

وی افزود: این معقول نیست که با انتشار مواضع غیرمسئولانه، زندگی شهروندان را تهدید کنیم. دولت فدرال عراق بر امنیت و ثبات منطقه کردستان تاکید دارد و به آن اهتمام می‌ورزد زیرا بخشی از عراق است اما این حق دولت عراق است که حاکمیت خود را در کلیه مناطق مورد منازعه تثبیت کند.

الحدیثی، ساعاتی پس از ادعای شورای امنیت منطقه کردستان مبنی بر داشتن اطلاعاتی درباره قصد نیروهای عراقی و حشد الشعبی برای حمله به منطقه کردستان، این اظهارات را اعلام کرد.

شورای امنیت منطقه کردستان ادعا کرده بود که بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی قصد دارند از جنوب و شرق کرکوک و شمال موصل به این منطقه حمله کنند.

دولت منطقه کردستان نیز حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق را مسئول هرگونه اقدام امنیتی و هرج و مرج در مناطق مورد منازعه که اکنون امن هستند، اعلام کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها