پدر به دادسرای جنایی رفت

فوت پسر ۹ ساله در هاله‌ای از ابهام

پسر 10 ساله زمانی که از اهواز برای درمان تشنج به بیمارستانی در تهران منتقل شد، به کما رفت و بعد از 9 روز فوت شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۹۰
بررسی قصور پزشکی در مرگ پسر 10 ساله +عکس

به گزارش جام‌جم، اوایل مرداد امسال مرد 38 ساله اهوازی با حضور در کلانتری 112 ابوسعید تهران از پزشک معالج و کادر درمانی یکی از بیمارستان‌های تهران به خاطر قصور پزشکی که منجر به مرگ پسر ده ساله‌اش به نام اسماعیل شده بودند، شکایت کرد.

با گزارش مرگ این پسر ده ساله به قاضی سجاد منافی‌آذر، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران، دستور انتقال جسد کودک به پزشکی قانونی را درحالی صادر کرد که قرار شد پدر او برای تحقیقات به دادسرا منتقل شود .

با تحقیقات اولیه از او معلوم شد پسرش به خاطر ابتلا به تشنج از اهواز به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده که در آنجا فوت کرده است.

با گذشت دو ماه از این ماجرا، پزشکی قانونی نظر داد این کودک به دلیل تشنج و عوارض ناشی از آن فوت کرده است.

دیروز پدر اسماعیل با حضور در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران به قاضی پرونده گفت: من کارگر ساده‌ام و در اهواز زندگی می‌کنم. من و همسرم 15 سال پیش با هم ازدواج کردیم و به دلیل مشکلاتی که من داشتم، صاحب فرزند نمی‌شدیم. بعد از درمان‌های متوالی ده سال پیش خدا اسماعیل را به ما داد. او شادی زندگی‌مان بود که با مرگش همسرم افسرده و چراغ خانه‌مان خاموش شد .

وی افزود: پسرم یک روز بر اثر سرماخوردگی دچار تشنج لحظه‌ای شد. از ترس این‌که اتفاقی برایش بیفتد، او را نزد پزشک شهرمان بردیم. بعد از اقدام‌های درمانی اولیه، به پیشنهاد پزشک، پسرم را به مطب دو پزشک مرد و بعد نزد خانم پزشکی در یکی از بیمارستان‌های تهران بردیم. در بیمارستان ابتدا به پسرم قرص‌هایی دادند و درمانش ادامه داشت و آزمایش‌های لازم را گرفتند. بعد یک آمپول به او تزریق کردند و گفتند او باید برای اطمینان بیشتر یک روز بستری باشد و بعد مرخص می‌شود. روز بعد که به بیمارستان رفتم، پزشک معالج به من گفت داروی تزریق شده به بدن کودکم سازگار نبوده و او به کما رفته و باید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شود. اجازه ملاقات به ما ندادند و 9 روز بعد گفتند پسرم فوت شده و بیاییم جسد را تحویل بگیریم.

پرونده این قصور پزشکی برای ادامه رسیدگی به دادسرای جرایم پزشکی ارسال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها