بررسی فشار هوا و رعایت نکات لازم برای تعمیر و نگهداری از تایر مانند چرخش، توازن و تحلیل دقیق میتواند به شما در جهت کاهش هزینه مصرفی کمک نماید.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۶۰
چگونه از تایر خودرو نگهداری کنیم؟

به گزارش جام جم آنلاین، بررسی فشار هوا و رعایت نکات لازم برای تعمیر و نگهداری از تایر مانند چرخش، توازن و تحلیل دقیق میتواند به شما در جهت کاهش هزینه مصرفی کمک نماید، بنابراین مجبور نخواهید بود هزینه اضافی بپردازید.

انجام کار ساده‌ای مانند بررسی فشار هوای داخل تایر میتواند تاثیری شگرف بر طول عمر تایر داشته باشد زیرا تایرهایی با میزان باد کم و یا تایرهای پرباد معمولا عمری یکسان ندارند و البته مدت ماندگاری آنها نیز کوتاه می‌شود؛ مثلاً تایری که فشار هوایی 20 درصد کمتر از حالت عادی دارد، به همان اندازه طول عمر کمتری نیز خواهد داشت. این بدین معنی است که اگر تایری در وضعیت نرمال پس از طی نمودن مسافتی برابر با صد هزار کیلومتر باید از بین برود، در این صورت پس از طی نمودن 80 هزار کیلومتر بی مصرف خواهد شد!

همچنین از آنجایی که میله‌های چرخ فرمان جلویی و عقبی و سمت راست و چپ خودرو، به صورتی متفاوت بر وضعیت تایر اثر می‌گذارند، تعویض تایرها در بین وضعیت های مختلف باعث میشود تا تایر عمر بالاتری داشته و مدت زمان ماندگاری آنها نیز با هم متناسب گردد.

تایرهای کم باد یکی از عمده ترین دلایل مصرف بیش از اندازه سوخت هستند زیرا مقاومت حرکتی بیشتری دارند و این بدین معنی است که فشار بیشتری به پیشرانه اتومبیل وارد می‌شود تا وسیله نقلیه حرکت نماید.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که تایرها تنها نقطه تماس خودوری شما با سطح زمین هستند، بنابراین باید عملکرد خوبی داشته باشند تا امنیت شما نیز تامین شود.

به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی لطفا این موارد را رعایت کنید:

وضعیت تایر خود را بررسی کنید

ممکن است شما به ایرادات تایرهای خودرو در زمان مقتضی پی نبرید، بنابراین بهتر است وضعیت آن را به صورت منظم بررسی کنید تا از بروز مشکلات ناگهانی جلوگیری نمایید.

فشار هوای تایر را چک کنید

رانندگی با خودرویی که تایرهای کم باد و یا پرباد دارد سبب می‌شود تا وضعیت ترمزگیری و یا شتاب‌گیری خودرو با مشکلاتی روبرو شود. احتمال بروز این وضعیت در جاده‌های خیس بیشتر بوده و امنیت شما را به خطر خواهد انداخت. رانندگی با خودروهایی با تایرهای کم باد باعث افزایش حرارت و گرما شده و در نهایت تایر مربوطه خیلی زودتر از زمان موعود مستهلک می‌شود. فشار هوای تایر خود را به صورت ماهانه و پیش از سفرهای طولانی چک کنید.

به شاخصه‌های بار خودرو توجه کنید

بیشتر از ظرفیت ذکر شده در شاخص‌های خودرو، به وزن آن نیافزایید، زیرادر این صورت حرارت تولیدی بیشتر شده ترکیدگی ناگهانی آن را به دنبال دارد.

رانندگی با سرعت بالا به تایرهای خودرو آسیب می‌رساند

زمانی که سرعت خودرو افزایش یابد، احتمال آسیب دیدگی تایر به دلیل مشکلات جاده ای و یا انباشتگی حرارت بیشتر خواهد شد؛ همچنین سرعت بالا عاملی موثر بر خروج ناگهانی هوا و یا حتی ترکیدگی ناگهانی تایر بوده که در این صورت راننده کنترل خودرو را از دست خواهد داد.

از تایرهای یدکی خود استفاده کنید

در صورت که هر گونه نقص و یا ایرادی در تایر خود مشاهده کردید، آن را تعویض کرده و به یک متخصص در این زمینه نشان دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها