مشاور سیاسی سنای آمریکا فروش سامانه موشکی «تاد» توسط واشنگتن به عربستان را در راستای مقابله با ایران توصیف کرد.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۰۲
خرید سامانه موشکی «تاد» توسط عربستان برای مقابله با ایران

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مقارن با امضای قرارداد فروش سامانه «اِس- ۴۰۰» توسط روسیه به عربستان در جریان سفر ملک سلمان به مسکو، آمریکا نیز تصمیم گرفته است تا سامانه دفاع موشکی تاد به ارزش ۱۵ میلیارد دلار را به عربستان سعودی بفروشد؛ اقدامی که به گفته مشاور سیاسی سنای آمریکا و دیپلمات پیشین این کشور به تنش ها در خلیج فارس شدت خواهد بخشید.

«جیمز جاترس» دیپلمات سابق و مشاور سیاسی سنای آمریکا که متخصص روابط بین الملل نیز به شمار می آید در گفتگو با شبکه «پرس تی وی» اعلام کرد که این سامانه بیشتر با هدفی علیه ایران خریداری شده است.

دیپلمات سابق آمریکایی در این باره گفت: درباره خرید تسلیحاتی اخیر عربستان باید گفت، همانطور که پیشتر نیز شاهد بودیم عربستان سعودی اغلب سلاح‌ های پیشرفته ای را خریداری می کند که حتی قادر به استفاده از آن هم نیست.

وی افزود: مطمئن نیستم که این بار نیز چنین باشد؛ زیرا به احتمال زیاد همراه با چنین تسلیحاتی، پرسنل فنی ویژه ای نیز به عربستان خواهند آمد.

مشاور سیاسی سنای آمریکا ادامه داد: البته این تسلیحات، دامنه گسترده‌ ای از منطقه را پوشش می‌ دهند و به وضوح علیه ایران به کار گرفته می‌ شود.

این متخصص روابط بین الملل اضافه کرد: فکر می‌ کنم این گام دیگری در راستای تنش آفرینی در منطقه خلیج فارس است؛ ادامه مسیری که نمی‌ تواند نتیجه خوبی را با خود به همراه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها