وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یک نشریه این کشور گفته که توافق هسته‌ای ایران از لحاظ محدودیت‌هایی که برای تهران ایجاد می‌کند، سودمند است.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۶۳
تیلرسون: برجام ارزش حفظ کردن را دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، دستیاران «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای گفته‌اند در نشست فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اخیراً در وین، پایتخت اتریش برگزار شد با این نهاد بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

«نشریه نیویورکر» نوشته دستیاران تیلرسون در این نشست که ماه گذشته برگزار شد به شدت درباره احتمال تقلب ایران در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) هشدار داده‌اند. یک دستیار تیلرسون گفت: «ما آژانس را به جاهایی بردیم که تا حالا نرفته بود.»

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با این نشریه گفت که توافق هسته‌ای تمامی مسائل در روابط ایران و آمریکا را پوشش نمی‌دهد، اما ارزش حفظ کردن دارد. تیلرسون گفت: «فکر می‌کنم این توافق، تا زمانی که قدرتمندانه اجرا شود، از لحاظ وضع محدودیت برای ایران، سودمند است.»

منتقدان توافق هسته‌ای در آمریکا معتقدند دولت قبلی این کشور به دلیل تمایل شدیدی که به حصول توافق هسته‌ای با ایران داشته رفتارهای ایران را نادیده گرفته و این امر به جسور شدن ایران منجر شده است.

یک دستیار تیلرسون گفت: «به ما ایرانی تحویل داده شد که بیش از هر زمان دیگر در سال‌های گذشته احساس هژمون بودن می‌کند. ما قصد داریم آن دستاوردها را به عقب برگردانیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها