کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

تلاش های آمریکا برای برهم زدن برجام محکوم به شکست است

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تلاشهای مکرر دولت ترامپ برای نقض برجام گفت:برجام یک توافق بین المللی است که تائید شورای امنیت سازمان ملل را به همراه دارد و آمریکا نمی تواند به صورت یکجانبه آن را برهم بزند.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۸۱
تلاش های آمریکا برای برهم زدن برجام محکوم به شکست است

عباسعلی منصوری آرانی در گفتگو با جام جم آنلاین درباره گزینه های جمهوری اسلامی ایران در برابر عدم پایبندی آمریکا به برجام اظهار داشت: ایران بر اساس نوع رفتار کاخ سفید گزینه های خود را پیش بینی کرده است که در زمان مناسب آن را عملیاتی خواهد کرد.

وی افزود: برجام یک توافقنامه بین المللی است که با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و بسته شدن پرونده PMD، تلاشهای آمریکا برای برهم زدن توافق هسته ای محکوم به شکست است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به برجام را تائید کرده است تصریح کرد:اگر آمریکا به هر بهانه ای بخواهد توافق هسته ای را نقض کند جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی خود با آن مقابله خواهد کرد و سایر اعضای 5+1 نیز در مقابل آمریکا خواهند ایستاد.

وی گفت:نقض برجام از سوی آمریکا، واشنگتن را در دنیا منزوی می کند چرا که در موضوعات بین المللی اگر یک طرف به تعهداتش عمل نکند به سایر تعهداتش اثر خواهد گذاشت و اعتبار جهانی اش مخدوش می شود.

منصوری آرانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعهدی در برابر آمریکا ندارد که بخواهد رضایت سردمداران کاخ سفید را جلب کند،ایران بر اساس منافع ملی خود عمل می کند و مرعوب تهدیدات دیگران هم نمی شود.

وی افزود:شیطنت های آمریکا علیه ایران تازگی ندارد،آنچه که مهم است تائید پایبندی ایران به تعهداتش از سوی مراجع ذیصلاح بین المللی می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها