بیشتر مردم هنگام خرید خودرو به دنبال ویژگی‌هایی چون ایمنی، فرمان‌پذیری عالی، مصرف بهینه سوخت، استهلاک پایین، سرعت و شتاب مناسب، فضای داخلی جادار و مهم‌تر از همه قیمت مناسب هستند. بسیاری از افراد هم که توانایی خرید خو دروهای بزرگ و گرانقیمت را ندارند یا اصولا به دنبال خودروهای کوچک هستند، مایلند خودرویی بخرند تا علاوه بر این که پنج نفر بزرگسال بتوانند درون آن احساس راحتی داشته باشند، از نظر سوخت نیز بهینه بوده و ظاهر خوبی هم داشته باشد. در این مقاله چهار خودروی جمع‌وجور (کامپکت) و مناسب برای این افراد معرفی شده است.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۷۴
اقتصادی‌ترین خودروهای خانوادگی جهان

مزدا 3 Mazda 3

اگر به دنبال لذت بردن از رانندگی با خودروهای این رده هستید و در عین حال بتوانید کمی سروصدا و سواری پرتکان را تحمل کنید، مزدا 3 مناسب شماست. این خودرو علاوه بر مصرف بهینه سوخت، یک خودروی اسپرت واقعی است. مزدا 3 با شروع قیمت از 20 هزار دلار (حدود 78 میلیون تومان) در بازار جهانی، سدانی چهاردر یا هاچ‌بک پنج‌در است. صندوق عقب سدان چهاردر، به‌اندازه کافی جادار است و نوع هاچ‌بک آن دارای تطبیق‌پذیری خوبی است. سبک بدنه هر دو خودروی مزدا 3 برای شما که به‌دنبال لذت بردن از رانندگی با خودروهای کوچک هستید، عالی است. فرمان آن دقیق و سه زاویه بوده و واکنش‌های سریعی دارد. موتور چهار سیلندری 2/0 لیتری آن در حالت خودکار چیزی حدود 7/1 لیتر بنزین مصرف می‌کند. همچنین حرکت آن بسیار روان و واکنشی است. شتاب صفر تا صد این خودرو در حالت دستی، 8/2 ثانیه است که در حالت بهره‌مندی از جعبه‌دنده خودکار فقط یک ثانیه بیشتر خواهد شد. البته ایرادهایی نیز به مزدا 3 وارد است که مهم‌ترین آن سواری بی‌قرار و ناآرام و همچنین سروصدای بسیار در داخل کابین است. صندلی‌های جلو بسیار راحت و مناسب هستند، اما صندلی‌های عقب فقط برای دو بزرگسال مناسب‌اند. سیستم اطلاعاتی ـ سرگرمی دارای یک صفحه نمایش بزرگ مرکزی است، اما کار با آن کمی سخت است. تجهیزات ایمنی ازجمله هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری سرعت پایین و دوربین دید عقب استاندارد نیز در دسترس است. مزدا 3 به لطف فرمان‌پذیری عالی، موتور چابک و سیستم انتقال قدرت نرم، رانندگی لذتبخشی به‌دست می‌دهد و می‌توانید با خیال آسوده این خودرو را بخرید.

امکانات بهترین نمونه

مدل اسپرت این خودرو را بخرید و بسته تجهیزات حاوی هشدار نقطه کور و هشدار خروج از پارک آن را نیز سفارش دهید.

ویژگی‌های اصلی

امتیاز کلی: 72 / امتیاز آزمون جاده‌ای: 73/72

تریم‌لاین: Touring/ Grand Touring / سیستم انتقال قدرت: 155 اسب‌بخار، چهار سیلندری دو لیتری؛ شش سرعته خودکار/ شش سرعته دستی، چرخ‌های جلو محرک / مصرف سوخت: 7/1 تا 7/3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی

مزایا

فرمان‌پذیری چابک

مصرف بسیار عالی سوخت

هشدار نقطه کور و هشدار خروج از پارک

جعبه‌دنده خودکار و دستی

استهلاک نسبتا پایین

معایب

تا حدی پرسروصدا جادار نبودن

نداشتن دید عقب کافی در مدل هاچ‌بک سخت بودن استفاده از سیستم اطلاعاتی ـ سرگرمی آن

تویوتا کرولا Toyota Corolla

اگر به‌دنبال جایگزینی مناسب برای خودروهای متوسط هستید که جادار باشد، اما مصرف سوخت بالایی نداشته باشد، تویوتا کرولا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سدان (سواری صندوق‌دار) جمع‌وجور تویوتا، ترکیبی از کارایی و مصرف بهینه سوخت و فضای داخلی جادار است.

موتور اصلی، چهار سیلندر و 1/8 لیتری است و تمام نسخه‌های این خودرو ـ بجز مدل اسپرت SE که جعبه‌دنده دستی شش سرعته دارد- از جعبه‌دنده متغیر پیوسته استفاده می‌کنند. جعبه‌دنده متغیر پیوسته می‌تواند دور موتور را تا حد شتاب بالا نگه‌ دارد، اما موجب صدای بلند ناخوشایندی می‌شود.

کرولا LE به‌طور کلی به ازای هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی، 7/35 لیتر بنزین مصرف می‌کند که این مقدار هنگام رانندگی در بزرگراه به 5/5 لیتر می‌رسد. نسخه Eco این خودرو که موتور 1/8 لیتری دارد برای مسافت‌های طولانی‌تر تنظیم شده است. البته از آنجا ‌که مدل LE عملکردی اقتصادی دارد، نیازی نیست نسخه Eco را که گران‌تر است، بخرید.

فرمان‌پذیری تویوتا کرولا، واکنشی و بسیار ایمن است، اما به چابکی مزدا3 یا فولکس‌واگن جتا نیست. رانندگی با نسخه‌های SE و XSE که تنظیم تعلیق اسپرتی‌تری دارند، راحت‌تر است. کرولا از خودروهای جمع‌وجوری است که با جذب تمام ضربه‌های مسیرهای ناهموار، رانندگی عالی و مطلوبی ارائه می‌کند. فضای داخل این خودرو طراحی خوب و مناسبی دارد، هرچند کمی یکنواخت و کسل‌کننده است. صندلی‌های جلو راحت و باکیفیت است، اما مناسب همه افراد و قابل تنظیم نیست. استفاده از سیستم صوتی صفحه لمسی این خودرو و کنترل آن آسان و بی‌دردسر است. دکمه‌های از پیش تنظیم شده روی صفحه، کوچک هستند و کنار هم منظم قرار گرفته‌اند. تویوتا کرولا 2017، دارای سیستم احساس ایمنی p تویوتا (TSS-P) استاندارد، ازجمله هشدار تصادم از جلو، ترمز خودکار اضطراری و هشدار خروج از خط است.

امکانات در بهترین نمونه

مدل پریمیوم LE با شروع قیمت از 20 هزار و 652 دلار (حدود 81 میلیون تومان) در بازار جهانی مناسب است. این نسخه حاوی سیستم صوتی صفحه‌ لمسی و کنترل خودکار آب‌وهواست. تمام کرولاها دوربین عقب، یواس‌بی و بلوتوث دارند.

ویژگی‌های اصلی

امتیاز کلی: 77 / امتیاز آزمون جاده‌ای: 71

تریم‌لاین: LE / سیستم انتقال قدرت: 132 اسب‌بخار، 4 سیلندر 1/8 لیتری، جعبه‌دنده پیوسته متغیر، چرخ‌های جلو محرک / مصرف سوخت: 7/3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر مسافت

مزایا

مصرف بهینه سوخت

داشتن تجهیزات ایمنی استاندارد

جادار بودن بویژه در صندلی عقب

برخورداری از امکانات بسیار با قیمت به نسبت پایین

استهلاک پایین

معایب

فرمان‌پذیری می‎توانست بهتر باشد استفاده از جعبه‌دنده متغیر پیوسته فضای داخلی نه‌چندان ایده‌آل

سوبارو ایمپرزا Subaru Impreza

اگر به دنبال خرید خودروی سدان جادار، تمام چرخ محرک و با مصرف بهینه سوخت و همچنین سواری راحت هستید، سوبارو ایمپرزا مناسب‌تان است. کارایی و ایمنی همیشه با نام سوبارو همراه بوده است. سوبارو مدل ایمپرزای خود را بسیار شیک‌تر و با طراحی بهتری عرضه کرده است. در گذشته برخی خریداران نسبت به توان ایجادشده از موتور چهارسیلندری 2/0 لیتری شکایت داشتند که با استفاده از جعبه‌دنده متغیر پیوسته این مشکل اکنون اصلاح شده است. این جعبه‌دنده، صدای موتور را حذف و واکنش آن را بهبود بخشیده است. ایمپرزای سوبارو میان خودروهای جمع‌وجور، راحت‌ترین گزینه در رانندگی است و این ویژگی در طراحی جدید مدل 2017 آن تقویت شده است. سیستم تعلیق آن به راحتی تمام ناهمواری‌ها را جذب کرده و رانندگی نرم و راحتی همچون خودروهای لوکس در اختیار راننده قرار می‌دهد. کابین این خودرو به‌علت کم شدن صداهای جاده و باد، کم‌سروصداست. ویژگی منحصربه‌فرد ایمپرزا، تمام چرخ محرک بودن آن است. مصرف سوخت آن نیز بسیار خوب و در هر صد کیلومتر، 7/8 لیتر بنزین مصرف می‌کند. خریداران ایمپرزا از طراحی فضای داخلی خودرو و صندلی‌های راحت آن لذت خواهند برد، زیرا با مواد نرمی ساخته شده‌اند. صندلی‌ها با این که کمری قابل‌تنظیم ندارند، برای بزرگسالان مناسب هستند. از دیگر تجهیزات سوبارو ایمپرزا می‌توان به سیستم ایمنی EyeSight، هشدار تصادف از جلو، دوربین عقب استاندارد و ترمز خودکار اضطراری اشاره کرد. پنجره‌های مناسب و ستون‌های نازک سقف خودرو، دید بسیار مناسبی برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

امکانات بهترین نمونه

شروع قیمت مدل پرمیوم این خودرو با چرخ‌های آلیاژی از 22هزار و 15 دلار (حدود 86 میلیون تومان) در بازار جهانی است.

ویژگی‌های اصلی

امتیاز کلی: اعلام نشده / امتیاز آزمون جاده‌ای: اعلام نشده

تریم‌لاین: پرمیوم i 2/0 / سیستم انتقال قدرت: 152 اسب‌بخار، موتورچهار سیلندری 2/0 لیتری، جعبه‌دنده متغیر پیوسته، تمام چرخ محرک / مصرف بهینه سوخت: به ازای هرصد کیلومتر، 7/8 لیتر

مزایا

تمام چرخ محرک استاندارد

سواری راحت

مصرف بهینه سوخت

دارای تجهیزات اضافی سیستم EyeSight

معایب

گران‌تر بودن از رقبای خود بدون کمری قابل‌تنظیم در صندلی

هیوندای الانترا Hyundai Elantra

اگر خودرویی با فضای داخلی جادار و مصرف بهینه سوخت برای شما از داشتن کابین بی‌سروصدا یا تجربه رانندگی هیجان‌انگیز مهم‌تر است، پس این خودرو مناسب‌تان خواهد بود. فضای داخلی بزرگ‌تر، دید بهتر راننده، کنترل‌های ساده‌تر و مصرف سوخت اقتصادی‌تر از ویژگی‌های هیوندای الانترای 2017 است، اما از نظر صدای داخل کابین، سواری راحت و عملکرد از دیگر مدل‌های رده خود عقب‌تر است. بیشتر خودروهای الانترا موتورهای چهارسیلندر 0/2 لیتری با جهبه‌دنده شش‌سرعته دارند. هندلینگ این خودرو ایمن و مطمئن است، اما هنگام عبور از مسیرهای ناهموار، سیستم تعلیق هیوندای الانترا آرامش خود را از دست می‌دهد و موجب نارضایتی سرنشین می‌شود.

فضای داخل خودرو وسیع و جادار است. در مدل SE الانترا، روکش صندلی‌های جلو، فضای راحت برای سرنشین فراهم می‌کند، اما برای مسافت‌های طولانی مناسب نیست. درحالی‌که روکش‌های مدل Limited، راحتی بیشتری به همراه دارند. صندلی‌های عقب نیز از بیشتر خودروهای جمع‌وجور مشابه، در الانترا بزرگ‌تر بوده و جای پای بیشتری دارند. فضای صندوق عقب نیز به اندازه کافی بزرگ است. استفاده از سیستم صفحه لمسی هفت اینچی در این خودرو بسیار راحت و همچنین سازگار با سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto است. فقط مدلLimited این خودرو دارای هشدار تصادم از جلو و ترمز خودکار اضطراری است. با بررسی مزایا و معایب این خودرو می‌توان گفت هیوندای الانترا خودروی مناسبی برای خرید است. قیمت این خودرو در بازار جهانی 20 هزار و 90 دلار (حدود 78/5میلیون تومان) است.

امکانات در بهترین نمونه

مدل SE، بهترین نمونه است، اما هنگام خرید، بسته تجهیزات آن را حتما سفارش دهید. این بسته حاوی دوربین عقب خودرو، بلوتوث، سیستم اطلاعاتی ـ سرگرمی با سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto، کنترل سرعت و چراغ‌های جلوی خودکار است.

ویژگی‌های اصلی

امتیاز کلی: 69 / امتیاز تست جاده‌ای: 66

تریم‌لاین: SE/ سیستم انتقال قدرت: 147 اسب‌بخار، موتورچهار سیلندری 2/0 لیتری، شش‌‎سرعته خودکار، چرخ‌های جلو محرک

مصرف بهینه سوخت: هفت لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مسافت

مزایا

فضای جادار

استفاده بسیار راحت از کنترل‌کننده‌ها

مصرف بهینه سوخت

قیمت نسبتا ارزان‌تر

معایب

موتور پرسروصدا مناسب نبودن صندلی‌های جلو برای مسافت‌های طولانی

رانندگی خشک فقط در مدل Limited، هشدار تصادم از جلو در دسترس است

مترجم: نادیا زکالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها