در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده روی میز مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است و چگونگی پرداخت آن در حوزه بیمه از جمله مواردی است که در این کمیسیون مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۴۷
اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده روی میز مجلس

سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی به با اشاره به آخرین وضعیت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در حوزه بیمه در مجلس به جام جم آنلاین گفت: هنوز قانونی در این‌خصوص مصوب نشده و پیشنهادات متعددی نیز در این زمینه وجود دارد که در حال بررسی است.

این قانون در سال 1387 به تصویب مجلس رسیده است و لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده پس از انجام ساعت‌ها کار کارشناسی و کسب نظر از تمامی ذینفعان از جمله فعالان اقتصادی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط در هیات دولت، در اوایل سال 1396 تقدیم مجلس شد.

اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده در کشور مانند سایر انواع مالیات‌ها در جهت تأمین درآمدهای پاک مالیاتی و با هدف انتقال بار مالیاتی از تولید به مصرف، از مفاد این لایحه است؛ همچنین وصول مالیات عادلانه و مبتنی بر واقعیت نیز از جمله اهداف اجرایی این نظام مالیاتی بشمار می رود.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها