گفت و گوی جام جم آنلاین با مصطفی محدثی خراسانی خالق ترانه «آیات انقلاب»

زیباترین کلمات برای خون حججی ها / شعر، سربازی همیشه آماده است

یکی از کارهای جالبی که این روزها در ارتباط با پاسداشت ایثار و فداکاری شهدا و بخصوص شهید حججی و دیگر مدافعان حرم انجام شده کلیپی است موسیقایی که جام جم آنلاین برای اولین بار آن را برای شما منتشر می کند و درباره آن با شاعر این اثر هم گفت و گویی داشته ایم.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۲۴
زیباترین کلمات برای خون حججی ها / شعر، سربازی همیشه آماده است

مصطفی محدثی خراسانی از چهره های شناخته شده و تاثیرگذار ادبیات امروز ایران است، معلم و شاعری دغدغه دار که نسبت به مردم و جامعه اش هیچ گاه بی تفاوت نبوده است.

این شاعر خوب کشورمان تازه ترین ترانه اش در غالب یک اثر موسیقایی ـ ویدئویی تولید شده است، او درباره هدف از سرودن شعر «آیات انقلاب» به جام‌جم آنلاین گفت: مواجهه با تصاویری که مرتبط با لحظه اسارت شهید حججی بود و در فضای مجازی منتشر شد روی من خیلی اثر گذاشت، با دیدن صلابت و استواری که در نگاه این شهید در آخرین لحظات و به اسارت رفتنشان بود، من واقعا با تمام وجود تحت تاثیر قرار گرفتم، جرقه این شعر هم در همان حال و هوا زده شد و اولین مصراع‌ها بر زبانم جاری گشت.

او افزود: در آستانه ماه محرم قرار داشتیم و با توجه به پیوندی که دفاع مقدس و جریان مدافعان حرم با کربلا، حماسه حسینی و حضرت زینب(س) دارد انگیزه ام برای کامل کردن ترانه دوچندان شد و آقای امیرحسین سمیعی خیلی خوب توانستند با این شعر ارتباط برقرار کنند و آهنگ‌سازی خوبی روی آن انجام دادند.

به گفته محدثی خراسانی، پس از تنظیم خوب توسط آرمان مهربان، صدای بهرام پاییز مناسب تشخیص داده شد و در نهایت «آیات انقلاب» بدین شکل متولد شد.

او تاکید کرد: خاستگاه کلمات و حس و حال این شعر، شهید حججی است و به گونه‌ای تنظیم شده تا بتواند به عنوان اثر موسیقایی دفاع مقدس در فواصل و مقاطع مختلف هم قابل پخش باشد.

از محدثی خراسانی درباره تاثیرگذاری شعر و همچنین نقش شاعران در بزنگاه های اینچنینی پرسیدم که ا.و توضیح داد: شعر همانند یک سرباز آماده به خدمت در کمترین فاصله‌های زمانی همواره در صحنه حضور پیدا کرده و کارآمدترین هنر در این زمینه است.

گفتنی است آلبوم موسیقی دفاع مقدس با نام «چاوشی بیداران» چندی پیش رونمایی شد که متشکل از 7 اثر موسیقی است و قطعه «آیات انقلاب» از قطعات همین آلبوم به شمار می رود.

نسترن نعمتی/ جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها