وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای روز جمعه گفت که ایران بر سر هیچ چیزی که باعث محدود شدن توان دفاعی کشور شود، توافق نکرده است.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۵۸
ظریف: با هیچ چیزی که توان دفاعی‌ ما را محدود کند، توافق نکرده ایم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای تأکید کرد که تهران در چارچوب توافق هسته‌ای هیچ بندی برای محدود کردن توافق دفاعی‌اش را نپذیرفته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا برنامه موشکی ایران نقض روح توافق به شمار می‌رود گفت: «آنها (موشک‌های ایران) دفاعی هستند.»

ظریف اضافه کرد: «موشک‌های بالستیک ایران برای حمل سلاح‌های هسته‌ای ساخته نشده‌اند. علت اینکه ما آنها را آزمایش می‌کنیم بالا بردن دقت آنها است. اگر موشکی برای حمل سلاح هسته‌ای ساخته شده باشد، شما نیازی به دقت ندارید. در آن صورت فقط شما به برد نیاز دارید، چون آنها بازداری لازم را ایجاد می‌کنند.»

وی اضافه کرد: «ایران به این دلیل که ما می‌خواهیم از این موشک‌ها به عنوان وسیله‌ای برای حمل کلاهک‌های متعارف استفاده کنیم، روی افزایش دقت آنها تمرکز دارد.»

ظریف همچنین گفت: «ما بر سر هیچ چیزی برای محدود کردن توان دفاعی‌مان توافق نکردیم، به این دلیل روشن که آمریکا در حال ارسال سلاح‌های زیادی به منطقه ما است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها