تهیه‌کننده‌های فیلم‌های تازه اکران، در گفت‌وگو با جام‌جم از این آثار می‌گویند

نمایش 4 فیلم در فصل «زرد»

اکران«ایتالیا ایتالیا»، «قهرمانان کوچک»، «زرد» و «مالاریا» چهار فیلم جدیدی هستند که بتازگی اکران خود را در سینماهای کشور شروع کرده‌اند. آثاری با موضوعات و ساختار متنوع و جذاب که می‌توانند سلیقه‌های مختلف را در تماشا راضی کنند. هر چند نباید باتوجه به وضعیت موجود اکران و تخصیص سئانس‌هایی پراکنده و غیرمنسجم به برخی از این آثار انتظار معجزه در فصل پاییز را در عرصه سینما و گیشه داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۶۶
نمایش 4 فیلم در فصل «زرد»

مهدی صباغ‌زاده، بیتا منصوری، کامران مجیدی و مسعود ردایی تهیه‌کننده‌های سینما، در گفت‌وگو با جام‌جم از مهم‌ترین ویژگی این آثار می‌گویند و همچنین پیش‌بینی خود را از اکران در این نوبت نمایش با ما و شما در میان می‌گذارند.

قهرمانان کوچک

قهرمانان کوچک فیلم تازه حسین قناعت، کارگردان موفق سینمای کودک است که بازیگرانی چون برزو ارجمند، بیژن بنفشه‌خواه، بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، عباس محبوب، یوسف کرمی (قهرمان المپیک در نقش خودش)، افشین سنگ‌چاپ، ابراهیم شفیعی، فرهاد بشارتی، مینا سلیمانی، مرتضی رستمی، فرزاد حاتمیان و بازیگران خردسال این فیلم سینمایی یاس نوروزی، پارسیا شکوری‌فر، عرفان برزین، کامیار محمدی، امیرکیان عبدی و ایمان امیری در آن بازی می‌کنند.

خلاصه داستان: چهار کودک و نوجوان هفت تا 11 ساله تکواندوکار که پدرانشان، کارگران یک کارخانه تولید لوازم‌التحریرِ در شُرُفِ تعطیلی هستند، برای جلوگیری از بیکاری پدرانشان و گیر انداختن قاچاقچیان این کالا، که در واقع عاملان اصلی این تعطیلی هستند، به تعقیب آنها می‌پردازند و ماجراهایی شاد، اکشن و سرگرم‌کننده را رقم می‌زنند.

تهیه‌کننده فیلم «قهرمانان کوچک» درباره این اثر سینمایی به جام‌جم گفت: قهرمانان کوچک یک فیلم
کمدی‌ـ رزمی است و در قالب یک اثر کودک به شعار تولید ملی می‌پردازد. در این فیلم چند بچه وقتی می‌بینند لوازم‌التحریر به‌صورت کالای قاچاق وارد کشور می‌شود و موقعیت شغلی پدرانشان به خطر می‌افتد، تصمیم می‌گیرند با این قضیه مبارزه کنند و آن کالای قاچاق را لو دهند. در این فیلم بچه‌های تکواندوکار همراه آقای یوسف کرمی، قهرمان تکواندوی جهان بازی می‌کنند. این فیلم حرفی برای گرفتن دارد و صرفا برای سرگرمی نیست. اغلب بحث تولید ملی در حد یک شعار باقی می‌ماند، اما فکر می‌کنم بچه‌ها با دیدن این فیلم، درس خوبی از آن بگیرند.

بیتا منصوری درباره سرنوشت این فیلم در این نوبت اکران هم توضیح داد: واقعا مقوله پخش این‌قدر نابسامان است که هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. مگر این‌که من تهیه‌کننده دفتر پخش داشته باشم و در کنار آن، مالک چند سالن سینما هم باشم تا این بده بستان را با چند نفر از دوستان همکار و همصنف خود داشته باشم وگرنه خیلی از فیلم‌های خوب می‌آیند و در این وضعیت نامناسب اکران، دیده نمی‌شوند. من یکی از معترضان این معضل به شورای صنفی نمایش هستم. این اتفاق بتازگی برای فیلم «زادبوم» ما هم در اکران افتاد که اثری به نگاه ملی بود.

این تهیه‌کننده سینما افزود: فیلم ما حدود ده دوازده سالن با سئانس‌های خیلی بد دارد، اما در سایت فروش بلیت می‌نویسند 43 سالن. با تحقیق و نگاهی به ساعات نامناسب، متوجه می‌شوید این آمار ناجوانمردانه است. تکلیف فیلم‌ها عموما در هفته اول و دوم مشخص می‌شود، چون بحث عرضه و تقاضاست. وضعیت طوری است که بقیه متوجه نمی‌شوند یک فیلم چگونه عرضه شده تا بعد بتوانند تقاضای خود را برای افزایش سالن‌ها مطرح کنند. واقعا سئانس ده تا 12 صبح به چه درد «قهرمانان کوچک» می‌خورد، آن هم در حالی که مدارس باز شده است؟ به نظرم اسم این مشکل، سوءمدیریت و رانت‌خواری است و وقتی شورای صنفی نمایش تصمیم بگیرد فیلمی را نابود کند این کار را انجام می‌دهد.

منصوری ادامه داد: داوران در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان خیلی به قهرمانان کوچک توجه نکردند، اما خوشحالم که فیلم همانجا بهترین جایزه را از طرف مخاطبان اصلی خود یعنی تماشاگران کودک و نوجوان گرفت. این نشان می‌دهد که مخاطبان به نمایندگی از بچه‌های همسن و سال خودشان فیلم را دوست داشتند و قطعا فیلم در اکران هم باید مورداستقبال قرار بگیرد، اما با این وضعیت سئانس‌های فیلم واقعا هیچ حرفی برای گفتن ندارم و فقط امیدوارم اتفاقات خوبی برای «قهرمانان کوچک» بیفتد.

مالاریا

مالاریا را پرویز شهبازی ساخته که فیلم‌های خوبی چون نفس عمیق و دربند را در کارنامه دارد. این فیلم گزینه اصلی معرفی به اسکار 2018 بود، اما در نهایت نفس ساخته نرگس آبیار به عنوان نماینده ایران راهی این رقابت شد.

ساعد سهیلی، ساغر قناعت، آزاده نامداری و آذرخش فراهانی بازیگران این فیلم هستند.

خلاصه داستان: قصه دختر و پسری است که در تهرانگردی‌های خود با مردی برخورد می‌کنند که مشکلی دارد. آنها سعی می‌کنند راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنند.

تهیه‌کننده فیلم «مالاریا» درباره این اثر سینمایی به جام‌جم گفت: «مالاریا» فیلمی با مضمون اجتماعی و مربوط به حوزه جوانان است و نقش خانواده‌ها و جوانان در جامعه را مطرح می‌کند. فکر می‌کنم فیلم به خانواده‌ها کمک کند تا بتوانند برخورد مناسبی با تصمیم‌های جوانها داشته باشند. برخی تصمیماتی که جوانها می‌گیرند، پیامدهایی دارد و لازمه مواجهه درست با آنها سازگاری و همراهی خانواده‌هاست. مالاریا در این زمینه به نوعی می‌تواند یک هشدار باشد.

مسعود ردایی ضمن تاکید بر این‌که این فصل اکران، خوب و مناسب نیست، افزود: متاسفانه چرخه اکران، این نوبت نمایش را بر ما تحمیل کرد. وگرنه فیلم می‌توانست در زمان بهتری اکران شود.

این تهیه‌کننده درباره راه نیافتن مالاریا به اسکار ـ فیلم یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها در این زمینه بود ـ هم توضیح داد: دلیل انتخاب نشدن مالاریا برای اسکار را باید از هیات انتخابی که مسئولیت این کار را به‌عهده داشتند، پرسید. اما به نظرم هیچ‌کدام از فیلم‌ها بجز مالاریا و وارونگی بیشترین مشخصه‌ها را برای معرفی به اسکار نداشتند. هیچ‌کدام از فیلم‌ها مثل مالاریا در هفت جشنواره رده الف دنیا حضور نداشتند، هیچ‌کدام از فیلم‌ها جایزه خود را از جشنواره‌های الف جهان نگرفتند. با این حال این‌که چرا این فیلم برای اسکار انتخاب نشد، در اختیار ما نیست و ما هم به نظر هیات انتخاب احترام می‌گذاریم. خودم جزو اولین کسانی بودم که راهیابی «نفس» را به سازندگان آن تبریک گفتم.

ایتالیا ایتالیا

این فیلم اولین ساخته کاوه صباغ‌زاده است و بازیگرانی چون حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی‌حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی‌حسینی، دانش اقباشاوی و علی ملاقلی‌پور در آن بازی می‌کنند.

خلاصه داستان: من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» در گفت‌وگو با جام‌جم مهم‌ترین ویژگی این اثر را تازگی و بداعت موضوع و جذابیت ساختاری آن دانست و گفت: به نظرم مردم از تماشای فیلم شاد و جذاب ایتالیا ایتالیا لذت خواهند برد.

مهدی صباغ‌زاده، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران و سازنده آثاری چون خانه خلوت و مارال که تهیه‌کنندگی اولین فیلم پسرش را به‌عهده دارد، درباره فروش ایتالیا ایتالیا در گیشه هم اظهار امیدواری کرد و افزود: فیلم ما بطور همزمان در 27 سالن سینمای تهران و 80 سینما در شهرستان اکران می‌شود و امیدوارم با استقبال مخاطبان، این تعداد سالن افزایش پیدا کند.

زرد

فیلم زرد را مصطفی تقی‌زاده ساخته و بازیگرانی چون بهرام رادان، ساره بیات، شهرام حقیقت‌دوست، بهاره کیان‌افشار و مهرداد صدیقیان. امیرعلی نبویان، آناهیتا درگاهی، علیرضا استادی و متین ستوده در آن بازی می‌کنند.

خلاصه داستان: آدم‌های عجیبی هستیم... امروزمون با فردا خیلی فرق می‌کنه.

تهیه‌کننده فیلم «زرد» در گفت‌وگو با جام‌جم درباره این اثر سینمایی گفت: از نظر من فیلم «زرد» در ادامه فیلم «لاک قرمز» است و هدفم این بود که در این دو اثر، نقش زنان و اهمیت آنها را در مدیریت زندگی نشان دهم. با این تفاوت که در «لاک قرمز» با شخصیت یک دختر نوجوان همراه بودیم و در «زرد» با یک خانواده مواجه‌ایم. خودباوری برای نسل جوان امروز و اهمیت استحکام خانواده، از جمله محورهای مهمی است که «زرد» به آن می‌پردازد.

کامران مجیدی افزود: با توجه به این‌که همه تلاش ما این بود تا شرایطی را مهیا کنیم که فیلم جذابیت خاص بصری و قصه کشش و تعلیق مناسبی داشته باشد، تصور می‌کنم که «زرد» برای مردم هم جالب باشد.

این تهیه‌کننده سینما درباره پیش‌بینی خود از وضعیت فیلم «زرد» در گیشه هم توضیح داد: فیلم بدون هیچ‌گونه تبلیغاتی شروع به اکران کرد و ما هیچ فرصتی برای تبلیغات نداشتیم. ضمن این‌که اکران شش ماه دوم سال نسبت به شش ماه اول سال، از رونق کمتری برخوردار است.

با این حال خدا را شکر با توجه به بازخوردهایی که در همین شروع اکران دیده ام، فیلم ما در صدر گیشه قرار دارد و روز گذشته و در پردیس کوروش به سئانس‌های فوق‌العاده رسید. امیدوارم با این روند، رکورد مخاطب را در روزهای ابتدایی اکران بزنیم. البته باتوجه به این‌که «زرد» یک فیلم اجتماعی است، انتظار دارم سینماهای بیشتری را به نمایش آن اختصاص دهند.

علی رستگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها