رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه شایعات اخیر در مورد اینجانب و خانواده‌ام هیچگونه ارزش پاسخگویی ندارد، هجمه ها به دستگاه قضایی و مسئولان قوه قضاییه را به دلیل اقدامات این دستگاه برای مقابله با فتنه 88 و سد کردن راه نفوذ دشمنان دانست و تأکید کرد: شایعه پردازان که کاملاً شناسایی شده‌اند و از زمره اراذل و اوباش فراری فتنه 88‌اند و اجیر اجانب گشته‌اند حقیرتر از آن هستند که بخواهیم پاسخی به آنها بدهیم اما به اربابان آنها می گوییم که اگر تصور کرده اید با این قبیل اقدامات، مسئولان از راه خود که خدمت به مردم و حفظ نظام است عقب نشینی می کنند، سخت در اشتباهید.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۴۸
واکنش رئیس قوه قضاییه به شایعات در مورد خانواده‌اش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در مراسم آغاز سال تحصیلی 97-96 دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری که با حضور جمعی از مسئولان دستگاه قضایی و استادان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، با تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) و شیعیان، تصریح کرد: همگی باید قدردان مردم عزیز و ولایت مدار کشور و همچنین شیعیان در کل جهان باشیم که مراسم عزای ابا عبدالله الحسین (ع) را به بهترین وجه اقامه کردند.

وی در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری که از سوی رئیس این دانشگاه ارائه شد، این گزارش را امیدوار کننده خواند و خاطرنشان کرد: نخبگانی که جذب این دانشگاه می شوند سرمایه بزرگ علمی برای قوه قضاییه و کل کشور هستند. مطمئناً توسعه فضای فیزیکی و بهبود امور مالی و وضعیت معیشتی بسیار مهم است اما مهمتر، تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به موضوع «امنیت ملی» پرداخت و گفت: در اصل 156 قانون اساسی آنگونه که موضوعاتی نظیر رسیدگی به دعاوی، حفظ حقوق عامه و رسیدگی به امور حسبی مورد تصریح قرار گرفته است، حراست از امنیت ملی در زمره وظایف دستگاه قضایی ذکر نشده است اما نباید فراموش کرد که مقوله امنیت ملی مستقیماً با حفظ اصل نظام ارتباط دارد. همه مسئولان و مردم، عقلاً، شرعاً و قانوناً موظف به حفظ اصل نظام هستند. حتی اگر قانون را در نظر نگیریم اما همگی ما اعتقاد داریم که از جهت وجهه ایمانی باید حکومت و نظامی را که با خون شهدا و جهاد مجاهدان مستقر شده است حفظ کنیم. در این راستا قوه قضاییه یکی از ارکان اساسی حفظ اقتدار و امنیت ملی است و در این زمینه نقش پر رنگی دارد.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در جریان فتنه 88 تأکید کرد: گر چه بصیرت و حضور مردم موجب برچیده شدن بساط فتنه شد اما قوه قضاییه به عنوان یک بازوی مقتدر، حرکت مردم را قاطعانه پشتیبانی کرد و مجاهدانه در میدان مقابله با فتنه گران ایستاد. آقای اوباما پیش از فتنه 88 نامه محرمانه و مخفیانه برای مقام معظم رهبری ارسال کرد مبنی بر اینکه حاضریم با گفتگو مشکلات را حل کنیم و در این تصمیم جدّی هستیم. اما تا بوی فتنه به مشامش رسید به فتنه گران پیام حمایت داد و خانم کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا نیز در حمایت از فتنه گران سخنرانی کرد. از سوی دیگر کانالهای ماهواره ای فارسی زبان میزان پخش برنامه های خود را چند برابر کردند و حتی چند شبکه فارسی زبان جدید شروع به فعالیت کردند. بنده کاری به اهداف سران فتنه ندارم اما آنچه در کوی و برزن داشت اتفاق می افتاد، در مسیر براندازی بود. اراذل و اوباش هم بر این موج سوار شدند و ضمن حمله به مسجد و پایگاه بسیج و به شهادت رساندن مردم، علیه نظام و ولایت فقیه شعار دادند. هتک حرمت عاشورا نیز یکی دیگر از اقداماتی بود که صورت گرفت و مردم در مقابل آن ایستادند.

وی با ذکر مثالی دیگر در این زمینه تصریح کرد: در مورد اعدام های مربوط به جرایم مواد مخدر گفتند که رئیس قوه قضاییه مخالف لغو اعدام هاست که این خلاف است. بنده مخالف کاهش اعدام های مربوط به جرایم مواد مخدر نبوده ام اما تأکید داشته ام که همه جوانب امر را باید با هم دید و آثار زیان بخش توزیع مواد مخدر در جامعه را هم باید مورد توجه قرار داد و سپس تصمیمی عاقلانه در این زمینه اتخاذ کرد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به تلاش دشمن در عرصه جنگ نرم برای به نتیجه رساندن پروژه نفوذ، اظهار کرد: آنها می خواهند در فکر مدیران نظام اینگونه القا کنند که جز با دوستی و مصالحه با آمریکا نمی توان کاری از پیش برد. گاهی یک فرد را به عنوان جاسوس به جایی می فرستند اما ما امروز با جاسوسهای رسمی طرف نیستیم بلکه با افرادی سر و کار داریم که تلاش می کنند که فکر مدیران را برای ترغیب به سمت مسیر مطلوب دشمن تغییر دهند. جمهوری اسلامی در مقابل این نفوذ ایستاده است و قوه قضاییه رکن اساسی این مقابله بوده است.

رئیس قوه قضاییه افزود: دشمن با سیلی محکمی که در فتنه 88 و پروژه نفوذ از دستگاه قضایی خورده است، طبیعی است که علیه قوه قضاییه، مسئولان دستگاه قضایی و شخص رئیس قوه قضاییه شایعاتی را منتشر کند. اخیراً نیز شاهد انتشار برخی شایعات بودیم که عده ای به بنده گفتند به این شایعات پاسخ بدهید. به عقیده من این شایعات ارزش پاسخگویی ندارد. شایعه پردازان که کاملاً شناسایی شده‌اند و از زمره اراذل و اوباش فراری فتنه 88‌اند و اجیر بیگانگان شده‌اند و در ازای خباثت و سخافت کاری‌شان، پول دریافت می‌کنند حقیرتر از آن هستند که بخواهیم پاسخی به آنان بدهیم. البته به اربابان آنها می گوییم که اگر هدفتان عقب نشینی جمهوری اسلامی و مسئولان قضایی از خدمت به مردم و حفظ نظام است، بسیار در اشتباهید. مومن همچون کوه استوار است.

تاریخ از این مسائل زیاد دیده است. امیرمومنان، علی بن ابی‌طالب (ع) که امیر همه عوالم بود، به حدی علیه ایشان تبلیغات مسموم وجود داشت که وقتی در مسجد به شهادت رسیدند و خبر آن پیچید مردم شام از یکدیگر می پرسیدند مگر علی نماز هم می خواند؟ این تبلیغات سخیف همیشه بوده است و نباید در استواری و استقامت مومن خدشه‌ای وارد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها