دانشمندان اخیرا طی تحقیقاتی زیادی که انجام داده‌اند، پی برده‌اند که بین هرچیزی که متعلق به یک فرد است و شخصیت او روابط مستقیمی وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۶۸
رنگ خودرویتان در مورد شخصیت شما چه می‌گوید؟

به گزارش جام جم آنلاین از اقتصاد ما، دانشمندان اخیرا طی تحقیقاتی زیادی که انجام داده‌اند، پی برده‌اند که بین هرچیزی که متعلق به یک فرد است و شخصیت او روابط مستقیمی وجود دارد. انتخاب لباس‌ها، وسایل شخصی، خودرو‌ها و غیره توسط یک فرد معمولا برگرفته شده از شخصیت و الگوی ذهنی یک فرد است. اگر بخواهیم در مورد انتخاب خودروها صحبت کنیم، مردم ترجیحا مدل و رنگ خودروی خود را با توجه به روحیات خود انتخاب می‌کنند.

ما در این مطلب قصد داریم تا بیشتر به ارتباط بین رنگ‌ خودرو و شخصیت صاحب آن از لحاظ روان‌شناسی پی ببریم البته این به شرطی است که مسائل اقتصادی باعث نشود که انتخاب یک فرد برای خرید خودرو محدود شود.

خودرو و رنگ‌هایی که در آن‌ها به کار می‌رود شاید در ظاهر با هم ارتباط خاصی نداشته باشند اما حقیقت این است که رنگ‌ها می‌توانند بر خودروها و صنعت خودروسازی تاثیر زیادی داشته باشند. در همین راستا خودروسازان برجسته جهان اهمیتی ویژه‌ای برای رنگ‌ها قائل شده‌اند زیرا رنگ‌ها به راحتی می‌توانند فروش یک خودرو را با افت مواجه کنند و یا آن‌ را به اوج برسانند. دلیل این موضوع هم چیزی جز روان‌شناسی رنگ‌ها و تاثیر آن بر آدم‌ها و زندگی‌شان نیست.

تحقیقاتی که در علم روان‌شناسی رنگ‌ها انجام شده است، نتایجی را به همراه داشته است. معمولا هر رنگی پیام آور احساس و یا تصویر خاص، هم برای راننده و هم برای بینندگان است. در ادامه می‌خواهیم در مورد رنگ خودروها از دیدگاه روان‌شناسی بحث کنیم و بدانیم رنگ خودرو چه چیزی را می‌تواند در مورد شخصیت صاحب آن خودرو بگوید.

- نقره‌ای؛ شما راننده‌ای آرام، خونسرد، با سلیقه، آینده‌نگر و احتمالا خود را از بقیه جدا می‌دانید.

- سفید؛ شما یک فرد سخت گیر هستید که از یک زندگی ساده لذت می‌برید، به جزئیات خودرو توجه زیادی دارید و احتمالا یک انسان کمال گرا هستید.

- سبز؛ شما قابل اعتماد، سنتی و متعادل هستند، اما همچنین می توانید پر جنب و جوش و گاهی اوقات هیستریک و غیر قابل کنترل باشید.

- قهوه‌ای؛ شما فردی قابل اطمینان، عمل گرا و واقع‌نگر هستید و اهل برنامه‌ریزی هستید.

- زرد؛‌ شما خوش بین و هوشمند هستید که در عین حال دلی سرزنده و جوان دارید.

- خاکستری؛ شما آرام، هوشیار و یک راننده حرفه‌ای هستید.

- آبی؛ شما با اعتماد به نفس، آرام و قابل اعتماد هستید.

- قرمز؛ شما یک راننده پر انرژی، پویا هستند و عشق زیادی برای زندگی دارید.

- مشکی؛ شما محافظه کار، توانمند، شیک، مدرن و راننده حرفه‌ای هستید.

- بنفش؛ شما یک فرد خلاق هستید، از اینکه پا فراتر از هنجارهای اجتماعی بگذارید ترسی ندارید و از اینکه یک فرد خاص دیده می‌شوید خوشحال هستید.

شرکت‌های خودروسازی، برای اینکه بیشترین میزان فروش را از آن خود کنند، رنگ‌های متداول و مردم‌پسند را روانه بازار می‌کنند؛ همچنین برای کسانی که می‌خواهند خودروی کارکرده خریداری کنند نیز این مساله حائز اهمیت است. در کشور ایران رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای تقریبا سهم زیادی از خودروهای موجود در کشور ایران را دارد. به همین جهت خودروسازان داخلی و خارجی با در نظر گرفتن بازار رقابتی در ایران، نسبت رنگ خودروهای تولیدی خود را مشخص می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها