دو متهم قتل زن ایرانی که مقیم سوئیس بود، با نظر رئیس قوه قضاییه از مجازات مرگ نجات پیدا کردند.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۶۹
نجات از قصاص با درخواست رئیس قوه قضاییه +عکس

به گزارش جام‌جم، حسین و حمید از تابستان سال 94 به اتهام قتل زنی میانسال که مقیم سوئیس بود، بازداشت شدند. آنها زن میانسال را با انگیزه سرقت 180 میلیون تومان پولی که در حساب بانکی‌اش بود خفه کردند و جسدش را در فضای سبز رها کردند و با پول‌های سرقتی طلا و دلار خریدند.

با دستور قاضی محسن مدیرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، متهمان صحنه جنایت را بازسازی کرده و به اتهام مشارکت در قتل روانه زندان شدند.

حسین در جریان آخرین تحقیقات به قاضی پرونده گفت: در نزدیکی خانه مقتول ساندویچی داشتم که با مقتول آشنا شدم. گاهی برای خرید یا تعمیرات وسایل به‌خانه‌اش می‌رفتم و در قبال کارهایم پول می‌گرفتم. به‌خاطر مشکلات مالی مغازه را تعطیل کردم. از زن میانسال درخواست کمک کردم، اما او هیچ کمکی به من نکرد.

متهم به قتل افزود: بعداز آن نقشه سرقت از او را طراحی کردم که دوستم حمید با من همراه شد. چون کارت بانکی‌اش پیش من بود، از آن برداشت کردم. او از طریق پیامک متوجه شد و کارت بانکی‌اش را سوزاند. همان موقع پی بردم 180 میلیون تومان پول در کارتش است. نقشه قتل او را طراحی کردیم. آن شب با او تماس گرفتم و به بهانه رفتن به مهمانی حوالی خانه‌اش قرار گذاشتم. او سر قرار آمد، من دستانش را گرفتم و حمید خفه‌اش کرد. جسد را در فضای سبز انداختیم. پس از آن کارتش را سرقت کردیم و با آن طلا و دلار خریدیم.

در ادامه همدستش نیز گفته‌های او را تائید کرد. مادر مقتول که ساکن آمریکا بود برای شکایت از متهمان شناسایی نشد. قرار شد در این باره رئیس قوه قضاییه اظهارنظر کند. چند روز پیش رئیس قوه قضاییه برای متهمان درخواست پرداخت دیه کرد.

حمید یکی از متهمان حاضر به پرداخت دیه بود تا از قصاص نجات پیدا کند، اما همدستش حسین که دیروز از زندان به شعبه ششم دادسرای جنایی تهران منتقل شده بود، پرداخت دیه را قبول نکرد و مدعی شد زن میانسال را دوستش به قتل رسانده و او در این جنایت نقشی نداشته است و حاضر نیست بابت قتلی که انجام نداده، دیه بپردازد.با انکار متهم به قتل قرار شد دوباره رئیس قوه قضاییه به نیابت از مادر مقتول بابت بخشش یا قصاص حسین اظهار نظر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها