کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

همکاری ایران و ترکیه راه مقابله با تجزیه طلبی در منطقه

گفت و گوی جام جم آنلاین با جانشین قرارگاه ثارالله سپاه

اگر بارزانی سر عقل نیاید! / اجازه تغییر مرزهای منطقه را نمی دهیم

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به همکاری های ایران، ترکیه و عراق درباره مسائل منطقه گفت: کشورهای منطقه می خواهند مسعود بارزانی را از راههای مسالمت آمیز و مذاکره سر عقل بیاورند تا منطقه دچار آشوب و نا امنی جدیدی نشود.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۸۲
اگر بارزانی سر عقل نیاید! /  اجازه تغییر مرزهای منطقه را نمی دهیم

سردار اسماعیل کوثری در گفتگو با جام جم آنلاین در باره اهداف سفر رئیس ستاد ارتش ترکیه به تهران اظهار داشت:در پی سفر سردار باقری ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به آنکارا و جلساتی که ایشان با مسئولان نظامی و سیاسی ترکیه از جمله با آقای اردوغان داشتند اکنون رئیس ستاد ارتش ترکیه به تهران سفر کرده است تا هماهنگی های لازم بین طرفین در قبال تحولات منطقه به عمل آید.

وی درباره همه پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: این همه پرسی یک پروژه آمریکایی-صهیونیستی برای تجزیه کشور عراق و تغییر مرزهای جغرافیایی منطقه است که قطعا کشورهای منطقه چنین اجازه ای را نخواهند داد.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه یاد آور شد: پروژه همه پرسی اقلیم کردستان تنها به کشور عراق ختم نمی شود بلکه طرح صهیونیستی«کردستان بزرگ» از گذشته دنبال می شود و در صورت عدم جلوگیری از آن خطرات بزرگی کشورهای منطقه را تهدید خواهد کرد.

وی افزود: کشورهایی مانند ایران و ترکیه می خواهند آقای بارزانی را متوجه خطرات بکنند و به او گوشزد کنند که فریب رژیم صهیونیستی را نخورد و به گونه ای عمل نکند که ناامنی جدیدی در منطقه ایجاد شود.

سردار کوثری تاکید کرد:اگر مسئولان اقلیم کردستان عراق خیرخواهی ها را قبول نکنند منطقه شرایط جدیدی را تجربه خواهد کرد و کشورهای منطقه از راههای دیگر تلاش خواهند کرد مانع تغییر مرزها شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها