کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

همکاری ایران و ترکیه راه مقابله با تجزیه طلبی در منطقه

کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با جام جم آنلاین:

همه پرسی اقلیم کردستان فاقد مشروعیت قانونی و بین المللی است

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به همه پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: این همه پرسی فاقد مشروعیت سیاسی، قانونی و عرف بین المللی است.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۱۲
همه پرسی اقلیم کردستان فاقد مشروعیت قانونی و بین المللی است

دکتر حسن عابدینی در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت:مخالفت جامعه جهانی با همه پرسی اقلیم کردستان نشان می دهد دنیا موافق نا امن سازی منطقه نیست،نه تنها دولت مرکزی و همسایگان عراق بلکه سازمان همکاری های اسلامی و دبیر کل سازمان ملل نیز خواستار عدم برگزاری این همه پرسی شدند.

وی با بیان اینکه اقلیم کردستان در 14 سال گذشته بیشترین سهم را از بودجه دولت مرکزی عراق دریافت کرده است گفت:منطقه کردنشین علاوه بر دریافت بودجه از دولت عراق روزانه حدود 700 هزار بشکه نفت می فروخت ولی هرگز از سوی بغداد مورد بازخواست قرار نگرفت.

دکترعابدینی با بیان اینکه بارزانی برای تشکیل اسرائیل دیگر در منطقه تلاش می کند گفت:در جهان تنها یک رژیم نژادی وجود دارد آن هم رژیم صهیونیستی است و اگر کشور کردی تشکیل شود دومین رژیم نژادی خواهد بود.

وی افزود: رژیم نژادی به کانون نا امنی در منطقه تبدیل می شود همانگونه که رژیم صهیونیستی اینگونه است.

وی همچنین تشکیل کشور کردی را در راستای سیاست خاورمیانه جدید آمریکا ارزیابی کرد و تصریح کرد:در سال 2005 خانم رایس وزیر خارجه دولت بوش پسر اعلام کرد؛نا آرامی های غرب آسیا ناشی از درد زایمان خاورمیانه جدید است و بر همین اساس نقشه ای منتشر کردند که در آن کشور عراق و سوریه هر کدام به سه کشور کوچک تقسیم می شوند.

این کارشناس سیاست خارجی یادآور شد:نقشه خاورمیانه بزرگ آمریکا در 14 سال گذشته شکست خورد و در عین حال گروهک تکفیری –تروریستی داعش نیز نتوانست زمینه تجزیه منطقه را فراهم کند و لذا تلاش کردند این هدف شوم را از طریق اقلیم کردستان پیش ببرند.

وی گفت:تجزیه عراق با وجود دولت مرکزی و ملت این کشور،همسایگان و جامعه جهانی به سادگی امکان پذیر نخواهد بود ولی می تواند آغازی برای ناامنی و تنش در منطقه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها