به بهانه آزمایش موتور هواپیمای استراتولانچ

دسترسی به مدار پایین زمین تسهیل می شود +عکس

برای نخستین بار، هر 6 موتور هواپیمای استراتولانچ با بزرگترین طول بال در جهان، با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت تا مسیر برای تحقق دسترسی راحت تر به مدار پایین زمین، هموارتر شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۳۱
دسترسی به مدار پایین زمین تسهیل می شود +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از سیناپرس، این هواپیما که از دو بدنه مجزا تشکیل شده، دارای بزرگترین طول بال در جهان - حدود 118 متر - است؛ وزن هواپیما بدون سوخت و بار 227 هزار کیلوگرم است، اما قادر به حمل 250 هزار کیلوگرم بار است.

از ویژگی های مهم این هواپیما، امکان استفاده به عنوان پلت فرم سیاری برای حمل موشک به مدار پایین زمین است.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته، هواپیمای استراتولانچ از روی باند برخاسته و پس از رسیدن به ارتفاع 36 هزار پایی (11 هزار متری)، موشک هایی که توسط هواپیما حمل می شوند، از آن جدا شده و ماهواره های کوچکی را در مدار پایین زمین قرار می دهند.

شرکت پروازهای فضایی استراتولانچ در سال 2011 توسط پل آلن، از بنیانگذاران مایکروسافت تأسیس شد. هدف از این اقدام آلن، تسهیل دسترسی راحت، مطمئن و معمول به مدار پایین زمین عنوان شده است.

برای ساخت یک هواپیمای عظیم الجثه، این شرکت همکاری خود را با شرکت هوافضای
«Scaled Composites» که سابقه ساخت فضاپیمای «White Knight Two» را در کارنامه دارد، آغاز کرد.

سال گذشته، مسئولان شرکت استراتولانچ، قرارداد دیگری با شرکت «Orbital AKT» برای ساخت موشک های «Pegasus XL» امضا کردند؛ این موشک ها برای انتقال ماهواره هایی به وزن 450 کیلوگرم استفاده خواهند شد. امکان انتقال 3 موشک از طریق نصب زیر بال مرکزی هواپیما وجود دارد.

در آزمایشی که هفته گذشته در مرکز هوافضای موهاوی انجام شد، هر 6 موتور توربوفن 747 هواپیما پس از سوخت گیری به طور همزمان روشن شدند. مسئولان امیدوارند که هواپیمای استراتولانچ تا پایان دهه میلادی به طور کامل آماده و مورد استفاده قرار گیرد.

براساس اعلام این شرکت، درحال حاضر آزمایش سیستم کنترل هواپیما شامل سیستم های الکتریکی، پنوماتیک و تشخیص آتش آغاز شده است و طی 5 ماه آینده، آزمایش موتورهای هواپیما با سطوح قدرتی بیشتر و تنظیمات مختلف انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها