امام جمعه شهر مجلسی گفت: با توجه به تحرکات تبلیغی کانادا و شرارت‌های داعش و نقشه‌های آمریکا و اسرائیل، عاشورا باطل کننده تمام توطئه‌های دشمنان اسلام است.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۱۴
قیام عاشورا تمام توطئه‌های دشمنان اسلام را نقش برآب کرد

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین طاوسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر علامه مجلسی ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: اگر از گناهان کوچک بپرهیزیم هیچ‌گاه به گناهان بزرگ نخواهیم رسید، این مهم مانند دعوای منجر به قتلی می‌ماند که از یک بحث کوچک شروع می‌شود لذا باید خود را به خوبی عادت دهیم حتی در عالم خواب.

خطیب جمعه شهر مجلسی گفت: عزاداری‌ها هم باید با تقوا باشد، توصیه می‌شود بلندگوهای خارج از هیئت‌ها را مراقبت کنند، بدانند افرادی که نیت عزاداری داشته باشند حتما خودشان را به محافل خواهند رساند و آنانی که در بیرون مجلس هستند شاید مشکلی داشته و یا بیماری در منزل داشته باشند.

طاوسی عنوان کرد: نکند واجب را فدای مستحب کنیم که عزاداری مستحب است و احترام به حقوق مردم واجب، نکند مستحب را با حرام تعویض کنیم که مردم آزاری حرام است.

وی گفت: من به مسئولان ارشاد و تبلیغات توصیه می‌کنم قبل از آغاز عزاداری‌ها و برپایی هیئت‌ها موارد لازم را به مردم تذکر دهند.

امام جمعه شهر مجلسی با اشاره به تربیت اسلامی، تاکید کرد: پدرها و مادرها توجه کنند که تربیت گلخانه‌ای نداشته باشند، چنان آمرانه و قهرآمیز به القای الزامی و اجباری مفاهیم دینی قیام نکنید که فرزندان تا زمانی که در حیطه اقتدار و فرمان شما قرار دارند عابد و نمازخوان باشند و به محض استقلال و فراغت و دور شدن از محیط خانه بر عکس آن تعالیم عمل کنند.

طاوسی تصریح کرد: تقوای الهی حفاظ ماست، در کسب و حفظ و تعمیق و توسعه آن بکوشیم.
وی افزود: هجرت پیامبر موجب گسترش اسلام شد، اسلام به مدت 13 سال در مکه محدود بود و با هجرت فرصتی ایجاد شد تا اسلام هجرت بروز یافته و توسعه یابد.

این خطیب جمعه گفت: امام حسین (ع) نیز به همان طریق موجبات شفافیت اسلام شد، عاشورا در هر سال مواهبی با خود به همراه دارد زیرا آینده مال اسلام است، مال قرآن است، عاشورا احیاء کننده و حراست کننده از اصول اسلام است.

طاوسی به تحرکات تبلیغی کانادا و شرارت‌های داعش و نقشه‌های آمریکا و اسرائیل اشاره کرد و عاشورا را باطل کننده تمام این توطئه‌ها نامید.

وی به وقایع پس از شهادت علی (ع) پرداخت و قیام امام حسین (ع) را باطل کننده توطئه‌های بنی امیه ذکر کرد و افزود: اکنون هم دوره بدی است، چه زمین‌هایی که با دروغ و به نام اسلام نمی‌گیرند، نامه می‌نویسند، امیدوارم نامه‌هایتان واقعی باشد و صحنه سازی نباشد.

امام جمعه شهر علامه مجلسی عنوان کرد: مسئولان بدانند اگر پست و مقام و مدیریتی از جانب نظام به وی داده شده است، امانتداری کنید، خدا را فراموش نکنید، مردم را فراموش نکنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها