به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط زیست بگویند. قرارهای سبز این گروه های مردمی محیط زیستی در آخرین هفته شهریور نیز همچون هفته ها و ماه های گذشته، در راستای اشاعه فرهنگ احترام به طبیعت در سراسر کشور با جدیت پیگیری شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۸۰۹
به احترام زمین

همایش مقابله با آتش سوزی در گیلانغرب کرمانشاه

همایشی تحت عنوان مقابله با آتش سوزی و اثرات و عواقب زیست محیطی آن در گردنه ملیه‌‌‌نه و دامنه کوه سرکش به مناسبت چهاردهمین سالگرد تاسیس انجمن سبز زاگرس و چهلمین روز آتش سوزی بزرگ سرکش، با میزبانی انجمن سبز زاگرس و مشارکت عالی مردم، فعالان زیست محیطی، و همچنین شاعران و هنرمندان برگزار شد. این همایش با اهدای جوایز به کودکان سبز کلهر و توزیع کتاب جنایت علیه محیط زیست در بین مهمانان و امضای بیانیه‌ای برای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه برای حفاظت از زاگرس پایان یافت.

فعالیت سبز فعالان محیط زیست در شهرستان های استان فارس

آتش سوزی جنگل منطقه بدون شیر مرز بین شهرستان سروستان و خرامه به همت نیروهای و گروه عاشقان طبیعت سروستان و خرامه مهار شد.

انجمن میراث پریشان و دوستداران طبیعت شهرستان کازرون هم فاز اول طرح پویش اشتراک سبز و ساخت ایستگاه مطالعه در کازرون را اجرایی کردند.

مستند زلزله خاموش نیز با همت انجمن همیاران محیط زیست زرقان در جشنواره بین المللی فیلم سبز با حضور جمعی از مسئولان و شهروندان بخش زرقان اکران شد. در این برنامه از اهمیت محیط زیست و حفاظت آن و همچنین تاثیر رسانه و فیلم و مستند در ارتقا آگاهی و فرهنگ عمومی نیز سخن گفته شد.

برگزاری کارگاه آموزشی در سبزوار خراسان رضوی

دومین کارگاه آموزشی محیط زیست توسط سمن سرزمین بادغوث با محوریت پسماند، بازیافت و معرفی مناطق حفاظت شده، در سبزوار برگزار شد. معرفی برخی از گونه های جانوری منطقه با استفاده از نمونه های تاکسیدرمی برای کودکان8 تا15 سال بخشی از این کارگاه آموزشی بود که در خانه محله نیروگاه شهرستان سبزوار انجام گرفت.

پاکسازی پارک گلستان شهر هشتگرد در البرز

همایش پاکسازی و پیاده روی با حضور سفیران طبیعت در کنار همیاران طبیعت و دوستان همراز با زمین، همراه با نصب بنرهای فرهنگسازی در پارک گلستان شهر جدید هشتگرد و حضور در نمایشگاه کتاب اداره کل منابع طبیعی انجام شد.

جاده آبگرم دهلران ایلام هم تمییز شد

گروه مرز نشینان سبز دهلران در استان ایلام، در اقدامی خودجوش، جاده آبگرم این شهرستان را از زباله ها پاکسازی کردند.

لرستانی های مهربان با حیوانات

اعضای انجمن حامیان حیوانات لرستان در اقدامی انسان دوستانه پای شکسته سگی را که در خیابان سرگردان بود، مداوا کردند.

برگزاری کارگاه و اکران فیلم های مستند در شهرهای گیلان

نمایشگاه عکس تالاب کیاکلایه و رودخانه لنگرود در حاشیه اکران فیلم های ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در شهر لنگرود و با همت کانون فعالان محیط زیست یالمند لنگرود و جمعیت دوستداران محیط زیست، برگزار شد.

همچنین با همت بوم بانان و رفتگران طبیعت گیلان در شهر لاهیجان و در حاشیه جشنواره فیلم سبز برگزاری کارگاههای آموزشی پرنده نگری، مدیریت پسماند و تفکیک از مبدأ و کاردستی با مواد بازیافتی انجام گرفت.

استقبال مهابادی های آذربایجان غربی از جشنواره فیلم سبز

گروه سبز اندیشان جوان مهاباد در آذربایجان غربی نیز با اجرای برنامه های متنوعی در حاشیه جشنواره فیلم سبز توانست خیل مشتاقان به محیط زیست را به سالن بکشاند.

تلاش ایرانی عاشق طبیعت در اروپا

کامو کلهر، عضو انجمن سبز زاگرس گیلانغرب که برای حمایت از زاگرس، رکابزنی اروپای مرکزی را روز یازدهم شهریورماه از کرواسی آغاز کرده بود، بیست و یکم شهریور در شهر دوبروونیک با بدرقه دوستانش آن را به پایان رسانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها