معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آمار اولیه کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ ها را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۹۲
چقدر به دانش‌آموزان نیازمند در جشن‌ عاطفه‌ها کمک شد؟ +اینفوگرافیک

به گزارش جام جم آنلاین از سایت خبری کمیته امداد، علی‌محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با قدردانی از حضور چشمگیر مردم خیرخواه سراسر کشور در طرح ملی جشن عاطفه‌ ها گفت: در نخستین مرحله جشن عاطفه‌ ها تاکنون ۳۰ میلیارد تومان کمک‌‌ خیران و مردم نیکوکار جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رقم کمک‌های مردمی در مرحله نخست جشن عاطفه‌ ها ۱۶ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان بود اعلام کرد: امسال مشارکت نیکوکاران در جشن عاطفه‌ ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.

وی درباره ارزش کمک‌های نقدی و غیرنقدی اهدایی خیران گفت: کمک‌ نقدی جمع‌آوری شده سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، کمک غیر نقدی ۱۷ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان، اهدای کمک از طریق مراکز نیکوکاری پنج میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان، کمک‌های مستقیم در حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و کمک‌های مردمی از طریق شماره گیری کد «ussd» نیز در حدود ۷۷ میلیون تومان بود.

معاون توسعه مشارکت‌ها مردمی کمیته امداد یادآور شد: مشارکت نیکوکاران در جشن عاطفه های امسال در قالب کمک نقدی ۵۷ درصد، غیر نقدی ۷۳ درصد و مراکز نیکوکاری ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است .

وی با اعلام اینکه سه استان‌ کرمانشاه، ایلام و خراسان رضوی بیشترین حجم مشارکت مردمی در جشن عاطفه‌ ها را به خود اختصاص دادند، افزود: این رتبه‌بندی بر اساس دو شاخص درصد رشد کمک‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته و سهم استان از درآمد کل کشور انجام شده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه مشارکت خیران برای تامین لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند در جشن عاطفه‌ها بی‌نظیر بود، افزود: یک خیر قمی کفش مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند و ایتام تحت حمایت کمیته امداد را با اهدا یک میلیارد تومان و یک خیر تهرانی با اهدای ۳ هزار و ۵۰۰ بسته تحصیلی برای کودکان بدون والدین را تامین کرد.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه این رقم مشارکت‌های مردم اعلام شده بر اساس آمار اولیه از مرحله نخست جشن عاطفه‌هاست قطعاً کمک‌ های نقدی خیران با برگزاری مرحله دوم این جشن در ۱۹ مهرماه (ویژه مدارس سراسر کشور) افزایش خواهد یافت.

هم اکنون ۳۱۲ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۲۲۸ هزار نفر از این دانش آموزان در مقطع ابتدایی ،۶۹ هزار نفر در مقطع دبیرستان و ۱۵ هزار نفر نیز در مقطع پیش دانشگاهی از خدمات این نهاد به طور مستمر بهره‌مند هستند.

علاوه بر کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها کمیته امداد پیش از آغاز سال تحصیلی۹۷-۹۶ اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد تومان برای تهیه اقلام مورد نیاز دانش آموزان تحت حمایت این نهاد اختصاص داده که این رقم با توجه به نیاز هر استان میان دفاتر سراسر کشور کمیته امداد توزیع شد.

همچنین با افزایش اعتبار تخصیص یافته به دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد از ۲۲ میلیارد تومان به ۳۵ میلیارد تومان در سال جاری، سرانه پرداختی به این دانش‌آموزان به ۱۰۲ هزار تومان رسید.

کمیته با ایجاد امکان پرداخت غیر حضوری برای خیران از طریق شماره گیری کد #۱*۸۸۷۷*، واریز به شماره حساب ۳۳۳۳ نزد بانک ملی، استفاده از اپلیکیشن سکه و یا مراجعه به سایت emdad.ir راحتی در پرداخت کمک‌های نقدی را فراهم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها