رئیس‌جمهور آمریکا امروز(سه‌شنبه) در مجمع عمومی سازمان ملل نخستین سخنرانی خود را ایراد می‌کند و قرار است در آن از کشورهای عضو بخواهد تا فشارهای بیشتری بر کره شمالی با هدف دست کشیدن از برنامه‌های تسلیحاتی‌اش اعمال کنند.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۶۰
ایران و کره شمالی، محور نخستین سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، مقامات ارشد کاخ سفید گفته‌اند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان این سخنرانی به برنامه اتمی ایران، بحران ونزوئلا و تروریست‌های داعش تحت عنوان "بازندگان" اشاره خواهد کرد.

سخنرانی ترامپ که در ساعت 14:30 امروز به وقت گرینوویچ ایراد خواهد شد تازه‌ترین تلاش وی برای تاکید بر دیدگاه "اول آمریکا" در سیاست خارجه این کشور است که قصد دارد دموکراسی‌های جهانی را کاهش داده، ائتلاف‌ها را بر مبنای منافع مشترک قرار دهد و واشنگتن را از اقدامات مربوط به رشد و توسعه کشورهای دیگر دور کند.

بنا بر گفته مسئولان کاخ سفید، ایران و کره شمالی دو مساله مهم و اصلی در نخستین سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل خواهند بود. ترامپ از این فرصت برای انتقاد از سازمان ملل و "سوءمدیریت‌های بسیار" استفاده خواهد کرد و همچنین درخواست می‌کند تا آمریکا که بزرگترین تامین کننده بودجه سازمان ملل است به خاطر سرمایه‌گذاری‌هایش مزایای بیشتری دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری رویتر ،ترامپ در جریان سخنرانی‌اش از تمامی کشورهای جهان درخواست خواهد کرد تا به آمریکا و متحدان آسیایی‌اش کمک کنند تا کره شمالی را بیش از پیش منزوی کرده و فشار بیشتری بر ایران درخصوص مسائل مختلف از پرتاب موشک بالستیک گرفته تا مساله سوریه اعمال کنند.

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید که خبرنگاران را درخصوص متن سخنرانی ترامپ مطلع ساخت گفت: ترامپ به کره شمالی به خاطر رفتار بی‌ثبات کننده، خصمانه و خطرناکش اشاره خواهد کرد.

ترامپ همچنین نسبت به رویکرد ایران ابراز نگرانی خواهد کرد چراکه به گفته معاونینش معتقد است ایران روح برجام را نقض کرده است.

این مقام درباره کره شمالی و ایران گفت: کشورها و تهدیدات مشترکی وجود دارد که نمی‌توانیم تنها نظاره‌گر آنها باشیم و اگر هم اکنون با این تهدیدات مقابله نکنیم آنها قدرت بیشتری به دست می‌آورند و ترسناک‌تر و قوی‌تر می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها