کمتر خودروسازی است که مثل بوگاتی بداند چطور با خودروهایش همه را شگفت‌زده کند. ویرون با موتور چهار توربویی 16 سیلندرِ چینشِV، بخوبی نشان می‌دهد تیم فولکس‌واگن با در دست داشتن وقت و هزینه لازم، چه شاهکاری می‌توانند خلق کنند.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۹۷
صفر تا 400 در 42 ثانیه!

به گزارش جام جم آنلاین، تازه‌ترین رقم جنون‌آمیزی که از خودروی ویرون منتشر شده، رکورد صفر تا 400 کیلومتر و توقف است. بوگاتی ویرون قادر است در 41/96 ثانیه از حالت متوقف به سرعت 400 کیلومتر در ساعت رسیده و دوباره متوقف شود. این آزمایش که با یک نمونه غیر دستکاری شده از این خودرو انجام شده بود، تنها در مسافت 3112 متر صورت گرفت.

جالب این که ویرون پس از رسیدن به سرعت 400 کیلومتر در ساعت، فقط 9/3 ثانیه و طی 491 متر برای توقف کامل وقت نیاز دارد. این خودرو به ترمز کاربن سرامیک مجهز شده که در قسمت جلو 420 میلی‌متر و در پشت 400 میلی‌متر هستند. علاوه بر اینها قسمت پشتی، ترمز متحرک هوایی نیز دارد. ولفگانگ دورهایمر، رئیس بوگاتی می‌گوید: «بوگاتی اولین برند خودروسازی جهان است که نه تنها رکورد سرعت صفر تا 400 خودرو را به ثبت رسانده، بلکه آن را با رانندگان خودش به نمایش گذاشته است. افراد زیادی هستند که به فرضیه‌ها قناعت می‌کنند. ولی ما مایلیم داده‌هایمان را با آمار حقیقی تجسم ببخشیم. ویرون هم نمونه بارز همین نگاه است.»

هوآن پابلو مونتویا، راننده سابق فرمول یک و فعلی ایندی‌کار می‌گوید: «اولین باری که پشت فرمان ویرون می‌نشینید و آرام می‌رانید، اصلا فکرش را نمی‌کنید که چنین سرعتی داشته باشد. ولی به محض این که پدال گاز را فشار می‌دهید، صدای بالا آمدن توربوشارژرها را می‌شنوید و گشتاور فوق‌العاده‌ای را شاهد هستید. تمام هم نمی‌شود! گویی سوار یک موج هستید! ویرون آن قدر سریع است که نفس آدم بند می‌آید. ترمز گرفتنش هم به همان اندازه حیرت‌انگیز است!»

سیاوش شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها