شرکت سامسونگ با تنوع مدل های مختلف در بازار گوشی موبایل یک نام محبوب و البته مشهور برای مشتریان خرید گوشی تلفن همراه شده است. اما چطور شرکت سامسونگ این جایگاه را به دست آورد؟ آیا روند استفاده از گوشی سامسونگ در 8 سال پیش و حال را مقایسه کرده اید؟
کد خبر: ۱۰۷۲۶۴۱
سامسونگ چگونه سهم زیادی از بازار گوشی موبایل را در دست گرفت؟

سامسونگ چگونه از فرش به عرش رسید...

سیستم عامل اندروید اوج خوشبختی برای شرکت سامسونگ بود.

وقتی گوگل سیستم عامل اندروید را برای گوشی های موبایل عرضه کرد، شرکت سامسونگ هر چه که داشت به کمک این سیستم عامل رو کرد. از کیفیت بالای گوشی ها گرفته تا طراحی های زیبا و خاص در زمان خود، اولین گوشی موبایل سامسونگ با سیستم عامل اندروید با مدل تجاری Samsung Galaxy I7500 عرضه شد این محصول شروع نقطه صعود این شرکت آن هم به صورت عمودی، در بخش تلفن همراه بود.

I7500 ارای یک صفحه نمایش 3.2 اینچی با رزولوشن عالی 320 در 480، دوربین 8 مگاپیکسلی و حافظه داخلی 128 مگابایت که در آن زمان یعنی در سال 2009 فوق العاده محسوب می شد. اما این گوشی معایبی از جمله کیفیت متوسط انتقال مکالمه و دکمه را داشت.

در ادامه عکس اولین گوشی اندرویدی و محبوب سامسونگ را می بینید

سامسونگ همچنین در پاییز ۲۰۱۰ تبلت گلکسی تب را عرضه کرد. این گجت ۷ اینچی اولین تبلت اندرویدی سامسونگ بود.

حال نزدیک به 8 سال است که سامسونگ سهم بسیار بسزایی را از تلفن همراه در جهان در اختیار دارد و می توان این شرکت را به عنوان یکی از عوامل توسعه اندروید دانست.

شرکت سامسونگ توانسته رقبای دیرینه خود از موتورالا و نوکیا گرفته تا شرکت سونی اریکسون (هم اکنون پس از جدایی این دو شرکت ، سونی در رقابت باقی ماند) را کنار بزند و رتبه دوم فروش گوشی موبایل را داشته باشد.

اگر بخواهیم در مورد اینکه چگونه شرکت سامسونگ در بازار گوشی صاحب موفقیت شد و سهم عمده ای از این بازار را در اختیار گرفت، باید عنوان کرد که از همان ابتدا چشم‌انداز ترسیم شده برای آینده شرکت از سوی مدیران آن عبارت بود از: تبدیل شدن به رهبر بازار دیجیتال جهان. و به طور خلاصه شعار این شرکت برای تحقق این چشم‌اندازش، در عبارت «شرکت دیجیتال» قابل بیان است. این را هم باید دانست که پنج حوزه اصلی بیزینس این شرکت الکترونیک عبارت است از: لوازم خانگی دیجیتال، رسانه دیجیتال، ال‌سی‌دی، نیم‌رسانا و مخابرات.

احتمالا برای شما هم زمان مشاهده قیمت روز گوشی پیش آمده است که تنوع قیمت و محصولات سامسونگ زیاد است و همین تنوع قیمت گوشی سامسونگ را در این بازار تحت تاثیر خود قرار داده است به طوری که این شرکت سهم قابل ملاحظه ای از خرید مشتریان گوشی تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.

باید دانست که موفقیت سامسونگ به شعارهای عملی این شرکت برمی گردد که از ابتدای تأسیس مد نظرشان بوده است، توجه به مواردی مثل: توجه به منابع انسانی، کمک اقتصادی به جامعه و خرد ورزی. در مجموع این شعارهای پشتوانه کاری آنها را شکل داده و کمک کرده اند سامسونگ به جایگاهی برسد که در هر جای دنیا با شنیدن نام آن، متوجه می شویم که چه شرکتی است و عمده محصولات آن را چه چیزهایی شکل می دهد. مدیرعامل این شرکت بر این اعتقاد است که، موقعیت شرکتش به پنج ارزش متکی است: کیفیت، خلاقیت، رقابت، فرهنگ و وحدت.

در سال ۱۹۹۳، مدیرعامل سامسونگ برنامه هویت بخشی نوینی را در پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس این شرکت ابلاغ کرد. او بیان کرد که این شرکت نیاز دارد که بازتاب‌های اخلاقی خود را مشاهده کند. از نظر او و مجموعه اش، شرکت‌هایی که به اصول اخلاقی تعهدی ندارند، نمی توانند محصولات با کیفیت را تولید کنند ، چرا که از مشتریان خود و خواسته‌ها و نیازهای آنان درک رستی ندارند و در صدد برآورده کردن آنها نیستند. در صورتی که این شرکت مشتری مدار است و در صورت بروز مشکلی از طرف محصولاتش برای خریداران عذرخواهی رسمی می کند و با باز پس گرفتن جنس معیوب، جنس مناسب و بدون ایراد را به آن ها بر می گرداند.

این شرکت در خصوصقیمت گوشی های خود سعی می کند هماهنگ با امکانات به کار گرفته در آن ها باشد تا مشتری از محصول خریداری شده رضایت داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها