در جدیدترین گزارش یک سازمان حقوقی از میزان خسارت های جانی، مالی، فرهنگی و اقتصادی جنگ عربستان علیه مردم یمن تأکید شده که با گذشت ۹۰۰ روز از این جنگ بیش از ۳۴ هزار نفر شهید یا زخمی شده اند.
کد خبر: ۱۰۷۲۱۴۲
۳۴ هزار شهید و زخمی حاصل حملات عربستان به یمن

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، یک مرکز حقوق بشری در گزارشی اعلام کرد که بر اساس تازه ترین آمار ، شمار قربانیان جنگ عربستان علیه یمن تا کنون به ۳۴ هزار و ۷۲ شهید و زخمی رسیده است.

بر اساس گزارشی که مرکز حقوقی «حقوق و توسعه» منتشر کرده است بعد از گذشت نزدیک به ۹۰۰ روز از آغاز جنگ ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن ۱۲ هزار و ۹۰۷ غیرنظامی یمنی از جمله ۲۷۶۸ کودک و ۱۹۸۰ زن شهید و ۲۱ هزار و ۱۶۵ غیرنظامی از جمله ۲۵۹۸ کودک و ۲۱۴۹ زن زخمی شده اند.

این سازمان حقوقی گزارش داده که خسارت های ناشی از حملات جنگنده های سعودی به زیرساخت های شهری یمن نیز بسیار بالاست و تا کنون ۱۵ فرودگاه، ۱۴ بندر، ۱۹۴۱ جاده و پل، ۱۶۵ نیروگاه تولید برق، ۴۰۹ تأسیسات آبی، ۳۷۲ تأسیسات ارتباطی و ۱۶۵۴ ساختمان دولتی در سراسر یمن منهدم و ویران شده است.

در این گزارش اشاره ای هم به میزان خسارت ها به خانه های مردم یمن شده است که بر اساس آن ۲۸۹ هزار و ۴۰۶ خانه و ۷۷۳ مسجد در این کشور ویران شده است.

در جنگ عربستان علیه یمن بخش های مختلف، پزشکی، آموزشی، گردشگری و ورزشی در یمن آسیب جدی دیده و حملات جنگنده های سعودی به نابودی ۲۹۶ بیمارستان و درمانگاه پزشکی، ۷۹۱ مدرسه و آموزشگاه، ۱۱۴ ساختمان دانشگاهی، ۲۴۰ محل گردشگری، ۱۰۳ تأسیسات ورزشی و ۲۶ نهاد رسانه ای در سراسر یمن ویران شده است.

این آمار نشان می دهد که ۲۰۸ جاذبه تاریخی، ۱۹۷۸ مزرعه، ۲۳۲ پرورشگاه دام، ۲۹۷ کارگاه، ۵۷۶ بازار و ۵۹۲۴ ساختمان تجاری در یمن ویران شده و جنگنده های عربستان دست کم ۶۷۸ سوله مواد غذایی، ۵۳۳ خودروی حمل مواد غذایی، ۳۲۳ جایگاه سوخت، ۲۴۶ خودروی حمل سوخت و بیش از ۳ هزار خودرو مورد هدف قرار داده است.

در زمینه آموزشی نیز این گزارش تأکید دارد که ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک یمنی به دلیل ادامه جنگ و بمباران های مکرر جنگنده های عربستان از ادامه تحصیل و دستیابی به مدرسه محروم شده اند و شمار کودکانی که در سال ۲۰۱۵ از رفتن به مدرسه محروم شده اند به ۶.۵ میلیون کودک رسیده است.

این جنگ باعث شده ۱.۸ میلیون کودک یمنی اجبارا ترک تحصیل کنند و ۲۱۶ مدرسه هنوز به عنوان پناهگاه آوارگان استفاده شده در حالی که ۳۷۵۰ مدرسه از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۵ تا کنون بسته شده و ۱۲۰۰ مدرسه به دلیل هدف قرار گرفتن از سوی جنگنده های سعودی دیگر قابلیت استفاده ندارد و ۷۹۴ مدرسه هم به صورت کلی ویران شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها