یکی از متخصصان برجسته حوزه آموزش پیش بینی کرده است که در قالب انقلاب آموزش تک به تک (انفرادی)، ربات های آموزگار تا 10 سال آینده جایگزین معلم ها خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۸۳۴
ربات جایگزین معلم می شود

به گزارش جام جم آنلاین از سیناپرس، آنتونی سلدون، معاون رئیس دانشگاه باکینگهام و از متخصصان برجسته حوزه آموزش تأکید کرد: ماشین های هوشمند که از قابلیت سازگاری با سبک های یادگیری فردی کودکان برخوردار هستند، شیوه آموزش سنتی در مدارس را از بین خواهند برد.

استاد سابق کالج ولینگتون افزود: در سیلیکون ولی، برنامه هایی برای خواندن ذهن و حالات چهره دانش آموزان و تطبیق دادن روش ارتباطات برای کار کردن بهتر با آنها در حال توسعه است.

عصر جدیدی از آموزش خودکار با استفاده از ربات ها در راه است که نویددهنده آموزش های انفرادی به هر دانش آموز، به جای شیوه سنتی یادگیری در جمع کلاس خواهد بود.

فناوری آموزش خودکار به این معنا خواهد بود که تنها 30 درصد از زمان حضور در مدرسه، در کلاس درس صرف می شود.

سلدون خاطر نشان کرد: از این طریق، امکان آموزش به سبک ولینگتون یا ایتون (Eton) برای همه فراهم می شود. هرکس می تواند بهترین معلم را در اختیار داشته باشد و این (معلم رباتیک) کاملا شخصی و مختص هر دانش آموز بوده و در طول دوران تحصیل، همراه وی خواهد بود.

البته سلدون به این نکته اشاره می کند که فناوری جدید باید به دقت برای دانش آموزان و معلمان توضیح داده شود. در بخشی از برنامه آموزش مبتنی بر ربات، معلمان در نقش «ناظر» حضور داشته و فرآیند یادگیری دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها