استاندار ایلام گفت:حدود 55 کیلومتر از جاده ایلام به مهران در سال جاری به صورت 4بانده آماده شده است و بقیه مسیر نیز برای سال بعد آماده خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۵۱
آمادگی استان ایلام و مرز مهران برای پذیرایی از زائران اربعین / درباره جابجایی با من صحبتی نشده است

مرز مهران به‌عنوان مهم‌ترین مرز زمینی کشور به عتبات عالیات شناخته می‌شود که در طی چند سال گذشته بیشترین حجم تردد زوار در ایام اربعین از این مرز انجام‌ شده است.

کمبودها در زمینه ترافیک، تردد، بهداشت و اسکان از مهم‌ترین مباحثی است که طی سال‌های گذشته در مرز مهران وجود داشته و با توجه به اینکه تنها دو ماه به اربعین ۹۶ باقی‌مانده تمهیداتی برای رفع این کمبودها در نظر گرفته شده است.

محمدرضا مروارید استاندار ایلام دراین‌ارتباط به خبرنگار جام‌جم آنلاین گفت: ما آمادگی لازم را برای این ایام داریم، خصوصا که در چند سال گذشته کارهای مفیدی انجام شده و هر سال مسائل رفاهی، اسکان و سرویس‌بهداشتی‌های بین راهی در حال تکمیل‌تر شدن است ضمن اینکه به اندازه کافی پارکینگ نیز تعبیه شده و دیوارکشی‌ها و آسفالت برای این پارکینگ‌ها در حال انجام است.

وی افزود: تمامی امکانات رفاهی ازجمله تغذیه و اسکان از قبل پیش‌بینی‌شده است. امکاناتی از قبیل سالن‌های ورزشی، حسینیه، مساجد مدارس و سرویس‌های بهداشتی برای اسکان زائرین آماده شده است. هلال احمر نیز اردوگاه‌هایی را با چادر برپا خواهد کرد تا در صورت اضطرار استفاده شوند.

استاندار ایلام از تعیین شدن جایگاه موکب‌ها خبر داد و ادامه داد : مرز مهران به صورت24 ساعت فعال می‌باشد و برنامه‌ریزی‌ها بین مرز دو کشور انجام شده است. ضمنا تعداد گیت‌های تعیین شده در هر دو مرز به تعداد یکسان در نظر گرفته شده‌ است تا زائران معطلی نداشته باشند. ما با استانداری و مرزبانی عراق جلسه‌هایی برگزار کردیم و این جلسات همچنان ادامه دارد تا هماهنگی‌های لازم انجام شوند.

مروارید با اشاره به ترافیک روز اربعین و معضلات مربوط به آن برای زائران در مرز مهران، اعلام می‌کند: تا ایلام مشکلی نخواهد بود زیرا 3 جاده تا ایلام در دسترس است که 2جاده از کرمانشاه به ایلام و دیگری از خرم آباد به ایلام منتهی می‌شوند. از دهلران -اندیمشک به مهران نیز جاده‌ای دیگر دارد اما مشکل ما جاده بین ایلام تا مهران با مسافتی بالغ بر 80کیلومتر است. در سال گذشته 5روز قبل و 5روز بعد اربعین از جاده موازی آن ایلام-ملک‌شاهی-مهران در هر دو مسیر رفت و برگشت، برای کنترل ترافیک استفاده شد. حدود 55 کیلومتر جاده ایلام به مهران در سال جاری به صورت 4بانده آماده شده است و بقیه مسیر برای سال بعد آماده خواهد شد.

وی ادامه داد : امسال نیز در صورت مشاهده ترافیک در جاده ایلام- مهران و با صلاحدید پلیس راه، از جاده ایلام-ملک‌شاهی-مهران استفاده خواهد شد که گردنه آن نیز حذف شده است.

مروارید در ارتباط با اخبار مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر جاجایی برخی استانداران از جمله استاندار ایلام گفت: صحبتی با ما نشده است.

نسترن نعمتی- خبرنگار جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها