تقریبا کسی نیست که در مورد کره شمالی، کشوری با “پادشاهی منزوی” که در ساحل شرقی چین واقع شده، چیزی نشنیده باشد.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۹۴
واقعیت‌هایی جالب درباره کره شمالی + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روزیاتو، کره شمالی به صورت متناوب و با همان روندی که رهبران سیاسی اش پی می گیرند، همواره جزو تیترهای خبری جهان است. آنچه اکنون کره شمالی را بیشتر مطرح می کند، فعالیت های موشکی و هسته ای است که در این کشور انجام می شود.

البته این کشور اخیرا در فهرست حوادث سایبری نیز قرار گرفته که به طور دایم آن را انکار می‌کند.

آنچه اکنون به عنوان یک راز باقی مانده این است که در درون این پادشاهی منزوی چه می گذرد. آمار و ارقام دقیقی در این مورد که موثق هم نیز باشند وجود ندارد. اما آن چه در این مقاله بدان پرداخته شده، از مواردی هستند که ما در مورد این کشور از آن آگاهی داریم.

کره شمالی از تاریخ ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد) با ساعت رسمی مخصوص خود یعنی ساعت استاندارد پیونگ یانگ کار می کند. این همان ساعتی است که در شبه جزیره کره و پیش از حکومت ژاپنی ها رواج داشت.

ترک کره شمالی و هزینه ۸۰۰۰ دلاری

اهالی کره شمالی برای ترک این سرزمین و رفتن به چین باید هر بار ۸.۰۰۰ دلار را بپردازند که این رقم برای اکثریت ساکنین این سرزمین نجومی است.

پدر کیم جونگ اون یعنی کیم جونگ ایل (Kim Jong Il)،، رهبر قبلی کره شمالی، هر سال ۸۰۰ برابر درآمد سالانه این کشور را به عیاشی‌های خود اختصاص می‌داد.

گزارش شده که کیم جونگ ایل (Kim Jong Il)، پدر کیم جونگ اون، سالانه ۷۰۰٫۰۰۰ یورو که حدود ۱٫۲ میلیون دلار است، خرج می‌کرده. در حالی که متوسط درآمد در کره شمالی رقمی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار محسوب می شود.

مردم کره شمالی که پس از جنگ کره متولد شده اند، متوسط قدشان در حدود ۶ سانتیمتر کوتاه تر از مردم کره جنوبی است.

دلیل اصلی این تفاوت قد، نیاز مردم این سرزمین به غذا است. تا آنجا که ۶ میلیون کودک در کره شمالی از سو تغذیه رنج می‌برند.

کره شمالی می گوید که ۱۰۰ درصد جمعیت کشورش باسواد هستند.

در این راستا بر اساس گزارش سی آی ای (CIA) ، افراد بالای ۱۵ سالی که قادر به خواندن و نوشتن باشند باسواد به شمار می روند.

۲۸ مدل مو در این کشور تصویب شده است.

بر اساس گزارش تایم (Time)، زنان در کره شمالی می توانند ۱۴ مدل مو را برای خودشان انتخاب کنند و از این بین آنهایی که ازدواج کرده اند، قادر هستند موهایشان را کوتاه نگه دارند. در حالی که دختران جوان اجازه دارند که موهایشان را باز و یا با کمی حالت دادن به آن، موهایشان را ببندند.

مردها نیز مجاز نیستند که موهایشان را از ۵ سانتیمتر بلندتر کنند. یعنی همیشه باید موهایشان را کمتر از ۲ اینچ نگه دارند. البته مردان مسن تر تا حدود ۷ سانتیمتر نیز می توانند موهایشان را بلند کنند.

تخمین زده شده که میزان دارایی‌های بیل گیتس، حدود ۵ برابر درآمد سالانه (GDP) کره شمالی است.

میزان دارایی بیل گیتس ۷۹٫۵ میلیارد دلار است. این در حالی است که سرانه درآمدهای اقتصاد کره شمالی، ۱۵٫۴۵ میلیارد دلار است. البته در این مورد مقدار معینی توسط بانک جهانی اعلام نشده است.

اگر پایتخت کشور کره شمالی یک شهر آمریکایی بود، می توانست چهارمین کلان شهر پرجمعیت آن به حساب آید.

چمعیت پیونگ یانگ ۲٫۸۴۳ میلیون نفر است. در واقع این شهر، از چهارمین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا یعنی هیوستون با ازدحام ۲٫۲۳ میلیون نفر هم پرجمعیت تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها