دنیای وحش یکی از جالب ترین و دوست داشتنی ترین چیزهایی است که در این کره خاکی می توان دید و زندگی شگفت انگیز این موجودات انسان های زیادی را به خود جذب می کند که حاضرند برای درک این دنیای پر رمز و راز و شگفت انگیز خطرات و هزینه های بسیاری را متقبل شوند. ( بخش دوم)
کد خبر: ۱۰۷۱۴۶۸
با خطرناک‌ترین موجودات روی کره زمین آشنا شوید + عکس

به گزارش جام‌جام‌ آنلاین به نقل از روزیاتو،‌ گاهی این موجودات دوست داشتنی، چه بزرگ و چه کوچک، می توانند بسیار خطرناک باشند. در ادامه ی این مطلب می خواهیم شما را با خطرناک ترین و کشنده ترین گونه های جانوری آشنا کنیم که دلایل ما برای قرار دادنشان در این لیست شما را شگفت زده خواهد کرد.(بخش دوم)

۱- زنبورهای عسل آفریقایی شده

در سال ۱۹۵۷ یک آزمایش علمی با یک فاجعه همراه شد. در این تحقیقات یک زنبوردار برزیلی قصد داشت نژاد زنبور عسل آفریقایی و اروپایی را با هم پیوند بزند اما در این میان بسیاری از زنبورهای پیوندی از آزمایشگاه فرار کردند. این زنبورهای جدید نسبت به زنبورهای اروپایی بسیار تهاجمی تر بوده و از آن زمان با نام «زنبورهای قاتل» در سراسر قاره آمریکا پراکنده شده اند. این حشرات به صورت دسته های فراوان و بی محابا حمله می کنند و در برخی از موارد قربانی خود را برای چندین کیلومتر تعقیب می کنند.
۲- مامبا سیاه

مامبای سیاه یکی از ترسناک ترین موجودات روی کره زمین است که برخی به او لقب «مرگ مجسم» داده اند. این مار در آفریقا منبع افسانه های فراوانی بوده و به دلیل تهاجمی بودن فراوان، سرعت عمل بالا و حمله ی بدون دلیل و تحریک مشهور شده است.
۳- حلزون مخروطی

یک قطره از زهر این موجود کافی است تا جان ۲۰ انسان را بگیرد. به این حلزون لقب «حلزون سیگار» نیز داده اند به این معنا که در صورت نیش زده شدن توسط آن تنها به اندازه ی کشیدن یک سیگار زمان برای زنده مانده خواهید داشت و پس از آن دیگر نخواهید توانست نفس بکشید. هنوز هیچ پادزهری برای زهر این حلزون ساخته نشده است.
۴- انسان

انسان خود بزرگ ترین کابوس کره زمین به شمار می آید. انسان ها بدون دلیل خاصی یا به خاطر اعتقادات مذهبی و سیاسی همدیگر را می کشند. در واقع انسان ها بدون هیچ پشیمانی خاصی دیگر انسان ها و حیوانات را از پای درمی آورند.
۵- ساس‌های قاتل

ساس های قاتل به «ساس های بوسه زن» نیز مشهور هستند زیرا معمولاً لب های انسان را نیش می زنند. آن ها در حین نیش زدن لب انسان بیماری های کشنده ای مانند بیماری چانگاس را منتقل می کنند که به اندام های داخلی بدن صدمات جبران ناپذیری وارد می کند. این حشرات در مناطق استوایی مانند مکزیک زندگی کرده و بسیار خطرناک هستند.
۶- عقرب سیاه دم کلفت آب دهان انداز

عقرب سیاه دم کلفت دم منحصر به فردی دارد که از دم هر عقرب دیگری بزرگ تر است. آن ها زهر خود را از طریق نیش یا پاشیدن آن به سمت قربانی به بدن او وارد می نمایند. این موجود سمی و خطرناک شب ها فعالیت کرده و به دلیل اندازه ی کوچکش توسط انسان لگد می شود که در نتیجه آن بسیاری از افراد جان خود را از دست داده اند.
۷- هزارپا

از نظر انسان ها، هزارپاها تنها موجوداتی چندش آور هستند که برخی اوقات وارد خانه های افراد می شوند اما هزارپاهای بزرگ زهر بسیار قدرتمندی داشته که می تواند براحتی یک کودک را از پای درآورد.
۸- آناکوندا سبزرنگ

آناکونداها نه تنها بسیار بزرگ و ترسناک هستند بلکه یکی از بزرگ ترین مارهای غیرسمی به شمار می آیند. این مارهای غول پیکر به طور عمده در آمازون زندگی کرده و روش شکار مورد علاقه ی آن ها خفه کردن قربانی و بلعیدن آن است. اگر چه آناکوندا علاقه ی زیادی به خوردن انسان ندارد اما اندازه ی بزرگ و قدرت عضلاتش از او یک خطر بالقوه برای انسان ساخته است.
۹- لوریس تنبل

این پستاندار کوچک و دوست داشتنی شبیه میمون یکی از معدود پستاانداران سمی به شمار می آید. در واقع آن ها هم زهرآگین هستند و هم سمی. لوریس تنبل زهری تولید می کند که در آرنج او قرار می گیرد.
۲۰- پلنگ

پلنگ از ۵ گربه سان بزرگ به شمار آمده و یکی از قوی ترین آرواره ها را در میان حیوانات به خود اختصاص داده است. آن ها در جنگل های آسیا و آفریقا شکار کرده و بارها دیده شده که از روی درخت نیز طعمه خود را شکار کرده اند. آن ها همانند شیرها نعره مهیبی می زنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها