ژاپن در واکنش به وقوع زمین لرزه در کره شمالی، اعلام کرد که این حادثه در پی ششمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ رخ داده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۸۶
ژاپن آزمایش هسته ای کره شمالی را تایید کرد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، ژاپن می گوید زمین لرزه ای که صبح امروز در کره شمالی اتفاق افتاد، نتیجه آزمایش بمب هسته ای بوده است حال آنکه کره جنوبی و آمریکا هم نظرات کمابیش مشابهی دارند.

کره شمالی امروز یکشنبه زلزله ای به بزرگی ۶.۳ در مقیاس ریشتر را تجربه کرد که احتمال می رود نتیجه آزمایش یک بمب هیدروژنی جدید باشد. البته پیشتر بزرگی این زمینه لرزه ۵.۶ اعلام شده بود.

گفتنی است ساعاتی پیش از وقوع زمین لرزه، رسانه رسمی کره شمالی تصاویری را از «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور منتشر کرد که وی را در حال بازدید از انستیتو تسلیحات اتمی نشان می داد. به دنبال انتشار این تصاویر، اعلام شد که کیم در حال رونمایی از بمب هیدروژنی جدید با قابلیت نصب بر روی موشک های بالستیک بوده است.

در همین راستا، کارشناسان آمریکایی می گویند اگر احتمال وقوع زمین لرزه بر اثر آزمایش بمب هسته ای به یقین تبدیل شود، این می تواند به منزله ششمین و در واقع بزرگترین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ باشد.

از سوی دیگر، ژاپن صحت ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی را تایید کرد. در همین راستا، «شینزو آبه» نخست وزیری ژاپن، این آزمایش را «مطلقاً غیر قابل پذیرش» توصیف کرد. این در حالی است که وی ساعاتی پیش از وقوع این آزمایش، در مکالمه تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، از لزوم اعمال فشار بر پیونگ یانگ سخن گفته بود.

در همین حال، مقامات رسمی کره جنوبی می گویند آزمایش اتمی پیونگ یانگ حوالی سایت هسته ای «پانگی-ری» در منطقه «کیلجو» اتفاق افتاده است.

رؤسای ارتش کره جنوبی فرض را بر این گذاشته اند که همسایه شمالی به احتمال زیاد ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده است.

کره جنوبی در واکنش به این آزمایش، دستور برگزاری جلسه ویژه شورای امنیت ملی را صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها