سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت وگو با جام جم آنلاین خبر داد:

جزئیات بررسی لایحه مقابله با کودک آزاری در مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با اخبار منتشر شده درباره آزار و اذیت کودکان به قانون حمایت از کودکان مصوب 1381 اشاره کرد و گفت : این قانون حمایت هایی را در مورد حفاظت روحی وجسمی کودکان و نوجوانان اعلام کرده و برای نقض آن نیز مجازات های پیش بینی کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۴۷
قانون حمایت از کودکان از حمایت های لازم برخوردار نیست / بخش عمده کودک آزاری ها گزارش نمی شود

شکور پور حسین در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح کرد: در مقایسه با بسته های حمایتی سایر کشورها به نظر می رسد که قانون ایران به نوعی از حمایت کافی برخوردار نیست و برای نقض تمامیت اخلاقی، جسمی و روحی کودکان مجازات کمتری درنظر گرفته شده است. و شاید به همین دلیل در ایران حوادث ناگواری در مورد کودک آزاری رخ می دهد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری مجلس و دولت، طرح و لایحه ای برای حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان با لحاظ داشتن استاندارهای بین المللی تدوین کنیم .

نماینده مردم پارس آباد در خصوص آمارهای نگران کننده در خصوص کودک آزاری گفت: برای رفع آسیب های اجتماعی باید از خانواده و مدرسه شروع کنیم .

پور حسین تاکید کرد: این موضوع به کیفیت آموزش و مراقبت از خانواده و مدرسه بر می گردد. در مدرسه باید کودک آموزش های لازم را دیده باشد که بتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

عضو کمیسیون اجتماعی درخصوص آمارکودک آزاری در کشور افزود: از آمار و میزان شدت کودک آزاری در تهران و یا شهرستانها آماری در دست نیست البته درمورد گزارش های کودک آزاری شاید بتوان آماری ارئه داد.

وی در پایان با بیان اینکه 3 مورد گزارش کودک آزاری داریم خاطرنشان کرد: یک مورد ظاهری که به معنای صرفاً گزارش است که یا پیگیری نمی شود و یا به رضایت ختم می شود. اما مورد بعد وقتی است که فرد گزارش داده و شکایت می کند و در دستگاه قضایی رسیدگی و منجر به صدور حکم و اجرای آن می شود. اما گزارش سیاه در واقع جرایم و یا تخلفاتی است که در یک جامعه ارتکاب پیدا می کند و کشف نمی شود مثلا کودک ناتوانی که از طرف پدر خوانده و مادر خوانده در یک اتاق و خانه مورد اذیت و آزار قرار می گیرد اساسا موارد از این دست اصلا گزارش نمی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها