سازمان اوقاف و امور خیریه، روزشمار دهه ولایت و برنامه های جشن بزرگ ولایت علوی، اکمال دین نبوی را که از روز پنج شنبه 9 شهریور در سراسر کشور آغاز می شود اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۹۷
حرکت کاروان های مردمی شادی در جشن ولایت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه براساس این روزشمار برنامه های دهه ولایت از روز پنج شنبه نهم شهریور ماه همزمان با 9 ذی‌الحجه، روز عرفه که به نام روز «ولایت و نیایش» نامگذاری شده در سراسر کشور آغاز می شود که در این روز برگزاری دعای عرفه در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص و بر پایی ایستگاههای همه واقف باشیم پیش بینی شده است.

همچنین روز جمعه دهم شهریور مصادف با10 ذی‌الحجه، مصادف با عید سعید قربان با نام «ولایت و اطاعت» نامگذاری شده است که در این روز نماز عید سعید قربان با همکاری ستادهای نماز جمعه در امامزادگان شاخص برگزار خواهد شد.

براساس این نامگذاری، روز شنبه 11 شهریور ماه همزمان با 11 ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و قرآن» نامگذاری شده است که در این روز برگزاری برپایی محافل انس با قرآن کریم در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص پیش بینی شده است.

همچنین در روزیک شنبه 12 شهریور ماه همزمان با 12 ذی‌الحجه که به عنوان «ولایت و بصیرت» نامگذاری شده است که در این روز برگزاری همایش‌های ولایت و بصیرت برای کارکنان و خانواده اوقاف برنامه ریزی شده است.

براساس این نامگذاری روز دوشنبه 13 شهریور ماه همزمان با 13 ذی‌الحجه به نام «ولایت وجوانان » نامگذاری شده است که دعوت از دانش آموزان و جوانان جهت حضور در فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه ،اموزش احکام برای جوانان ونوجوانان و سخنرانی با موضوع غدیر در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این روز است.

بر اساس این نامگذاری همچنین روز سه شنبه 14 شهریور ماه همزمان با14 ذی‌الحجه به عنوان «وقف از منظر ولایت » نامگذاری شده است که در این روز بر گزاری نشست های صنفی با موضوع وقف ،قدردانی از خیرین وواقفان ،برگزاری جلسه انجمن یاوران وقف ،قرائت زیارت جامعه کبیره در امامزادگان از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

همچنین روز چهارشنبه 15 شهریور ماه ، 15 ذی‌الحجه همزمان با ولادت امام هادی علیه‌السلام با عنوان «ولایت و هدایت» نامگذاری شده است که در این روز برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی علیه‌السلام و قرائت زیارت جامعه کبیره برنامه ریزی شده است.

همچنین در روزپنج شنبه ؛ 16 شهریور همزمان با16 ذی‌الحجه با نام «ولایت ؛ایثار و شهادت » نامگذاری شده است که غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه و غبارروبی قبور مطهر شهدا در جوار امامزادگان با دعوت از خانواده‌های معظم شهدا و همچنین تکریم خانواده‌های شهدا و برگزاری یادواره شهدای خفته در جوار امامزادگان، تحت عنوان شب خاطره و معرفی، قرائت وصایا و کرامات شهدای مدفون در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این روز است.

براساس این نامگذاری در روز جمعه 17 شهریور همزمان با 17 ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و بانوان» نامگذاری شده است که برگزاری همایش «بانوان ولایی» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص با هماهنگی با هیئت رزمندگان و بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران؛برگزاری مراسم تقدیر از مادران شهدای مدافع حرم و دعای ندبه در بقاع متبرکه از جمله دیگر برنامه‌های این روز است.

بر اساس این گزارش و در نهایت روز شنبه 18 شهریور ماه 18 ذی‌الحجه، مصادف با عید سعید غدیر با نام «ولایت و امامزادگان » نامگذاری شده است که برگزاری جشن سراسری عید غدیر از ساعت 10 صبح با حضور مردم ولایتمدار در قالب "کاروان‌های شادی بصورت راهپیمایی و حرکت به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها