حمل و نقل جاده ای هم هوشمند می شود

کامیون های خودران در راه جاده های بریتانیا

در آینده نزدیک سیستم فوق مدرنی از حمل و نقل جاده ای در بریتانیا راه اندازی می شود که نتیجه آن کاهش چشمگیر مصرف سوخت و افزایش ضریب ایمنی در رانندگی است.
کد خبر: ۱۰۶۷۳۶۳
کامیون های خودران در راه جاده های بریتانیا

به گزارش جام جم آنلاین از سیناپرس، به کارگیری دسته ای از کامیون ها و تریلرهای غول پیکر که همواره با یکدیگر در ارتباط بوده و به صورت خودران هدایت می شوند نویدبخش تحولی چشمگیر در حمل و نقل جاده ای است.

کارشناسان معتقدند چنین فناوری می تواند به کاهش قابل ملاحظه آلاینده های کربنی و بهبود وضعیت ترافیکی در جاده هایی منجر شود که همواره شمار قابل توجهی از کامیون ها و تریلرها در آنها تردد می کنند.

ابتکار عملی که توسط آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل بریتانیا دنبال می شود متشکل از شبکه ای هوشمند از تریلرها و کامیون هایی است که به دلیل برقراری ارتباط بی وقفه، همواره با فاصله بسیار اندکی از یکدیگر حرکت می کنند.

این بدان معناست که کامیون های بعدی مقاومت کمتری را در برابر جریان هوا متحمل می شوند که نتیجه آن کاهش چشمگیر مصرف سوخت است.

گذشته از آن، به دلیل فاصله اندکی که میان کامیون ها در این سیستم جدید برقرار است، فضای بیشتری از سطح جاده آزاد شده و خودروهای دیگر با آزادی عمل و سرعت بالاتری به حرکت خود ادامه می دهند و در نتیجه دیگر از ترافیک های سنگین خبری نخواهد بود.

این پروژه قرار است در ابتدا با شبیه سازی های دقیق آغاز شده و اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، از سال 2018 شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.

وزیر حمل و نقل بریتانیا در این خصوص می گوید: ما در حال سرمایه گذاری مهمی است که در نهایت به ارتقای سطح کیفی زندگی مردم بریتانیا منجر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها