گفت‌وگو با آکشی کومار، بازیگر بالیوود

رمز موفقیتم لطف خداست

به او لقب تام کروز هند را داده‌اند. بیش از سه دهه است که در سینما کار می‌کند و هنوز یکی از بازیگران موفق است. آکشی کومار با فیلم تازه‌اش «تایلت: یک داستان عاشقانه»، لبخند به لب صنعت سینمای هند آورد. بعد از چند هفته فروش کم محصولات بالیوودی، این فیلم با فروشی حدود ده کرور، تبدیل به یکی‌از کارهای موفق سال سینمای کشورش شد. در گفت‌وگو با ماهنامه سینمایی فیلم‌فیر، این بازیگر درباره شهرت، خانواده و سوپراستاری صحبت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۵۷
رمز موفقیتم لطف خداست

با آن که سال‌هاست ازدواج کرده و پدر هم شده‌اید، هنوز فیلم بازی می‌کنید و موفق هستید. خانواده و سینما مزاحم یکدیگر نیستند؟

اگر برای هر دو وقت بگذارید و مراقب باشید در یکدیگر تداخل نکنند، می‌توانید به هر دوی آنها برسید و مشکلی در این رابطه نداشته باشید. بعد از ازدواج و پدر شدن، می‌دانم مسئولیت‌های بزرگی به گردنم است. برای همین، زمان خودم را طوری تنظیم می‌کنم که حضورم در فیلم‌های سینمایی لطمه‌ای به این مسئولیت‌ها نزند.

حالا که یک زندگی خانوادگی گرم دارید، نمی‌خواهید به نفع آن از سینما کناره‌گیری کنید؟

چرا باید این کار را انجام دهم؟ این دو موضوع برایم دردسری درست نمی‌کنند و هر یک در جای خود قرار دارند. من در کنار مسئولیت خانودگی، یک مسئولیت اجتماعی و هنری هم دارم. طرفدارانم از من حمایت می‌کنند و می‌خواهند به بازی در فیلم‌ها ادامه دهم. در کنار آن، بیشتر فیلم هایم هم با استقبال عموم مردم روبه‌رو می‌شود. پس دلیلی ندارد بروم و خانه‌نشین شوم. بازنشستگی من در این شرایط، کار درستی نیست. من برای این‌که به موقعیت امروزی ام برسم، سال‌ها تلاش کرده‌ام. این موفقیت یک‌شبه و ناگهانی کسب نشده است. صمیمانه بگویم، خون دل خوردم و زجر کشیدم تا به این جایی برسم که حالا هستم. پارتی نداشتم و فرزند یکی از ستارگان مشهور نبودم. خودم بودم و خودم، اما حالا پشتیبانان زیادی دارم. از خانواده و همسر گرفته تا هوادارانم در سراسر هند، به من
قوت قلب و دلگرمی می‌دهند که فعالانه به کارم ادامه بدهم.

رمز موفقیت فیلم‌های شما چیست؟ در حالی که فیلم‌های ستارگان سرشناس قدیمی‌تر از شما شکست تجاری می‌خورد، فیلم‌های شما فروش خوبی در جدول گیشه نمایش دارد.

یک نکته را یاد گرفته و آن را دنبال می‌کنم. مردم این روزها به دنبال چیزها و کارهای متفاوت هستند. آنها از داستان‌های تکراری و کلیشه‌ای خسته شده و به دنبال حرف‌ها و داستان‌های تازه هستند. بر همین اساس، تلاش می‌کنم فیلمنامه‌هایی را انتخاب کنم که دارای کاراکترهای تازه و حرف‌های تازه و متفاوت است. این چیزی است که تماشاگران را جذب خود می‌کند.

اما بقیه بازیگران هم سعی می‌کنند از داستان‌های تازه استفاده کنند.

جدی؟! پس من آدم خوش شانسی هستم که از حرف‌های تازه‌ام استقبال می‌کنند!

این روزها رسانه‌های گروهی هند از شما به عنوان یک سوپراستار اسم می‌برند. شنیدن چنین چیزی چه حسی دارد؟

نزدیک دو دهه است که طرفدارانم چنین لقبی به من داده‌اند. البته خوب و دلچسب است، اما نباید به این چیزها خیلی دل بست. رسانه‌ها هر روز یک چیزی درباره بازیگران و هنرمندان می‌گویند. خیلی‌زود هم حرفشان را پس می‌گیرند! من موضوع را از این منظر نگاه می‌کنم که باید تلاش کنم کارهای بهتری انجام دهم و در فیلم‌های بهتر و جذاب‌تری بازی کنم. وقتی کار درست را انجام بدهی، مورد توجه همه هستی. حالا فرقی نمی‌کند بگویند تو سوپراستاری یا چیز دیگر.

تعدادی از ستارگان مشهور بالیوود به فیلمسازی روی آورده‌اند. شما هم قصد دنباله‌روی از آنها را دارید و فیلمی را کارگردانی خواهید کرد؟

در کل، از هیچ کس دنباله روی نمی‌کنم و علاقه‌ای به این‌جور کارها ندارم. نگاه نمی‌کنم ببینم دیگران چه کرده و احتمالا موفق شده‌اند و من هم همان راه را ادامه دهم. پا جای پای دیگران نمی‌گذارم. این روزها مشغول بازی در فیلم‌های مورد علاقه‌ام هستم و تهیه‌کنندگی هم می‌کنم. اگر باور کنید، به دنبال آن هستم که در چند فیلم عجیب و غریب و غیرمتعارف ظاهر شوم.

سرگرمی مورد علاقه‌تان بعد از بازیگری چیست؟

همه چیز من در بازیگری و خانواده خلاصه می‌شود. وقتی جلوی دوربین نیستم، تمام وقتم را با خانواده می‌گذرانم. هیچ سرگرمی بهتر از هم صحبتی و همراهی با خانواده و همسر و فرزند نیست.

از شایعات و جنجال‌ها دور هستید؟

اهمیتی به شایعات و جنجال‌ها نمی‌دهم. سنم هم به این چیزها نمی‌خورد. معمولا بازیگران در ابتدای کارشان، شاید خیلی دوست داشته باشند از این جور شایعات بشنوند و ببینند روزنامه‌ها و مردم درباره‌شان چه می‌گویند، اما من سال‌هاست که این مسیر را طی کرده‌ام. فقط بازی در یک فیلم خوب و استقبال مردم از آن است که مرا خوشحال و خشنود می‌کند. به مهمانی‌های مجلل محافل هنری بالیوود نمی‌روم و در مراکز و مراسم‌های شایعه‌ساز شرکت نکرده و حضور نمی‌یابم. دور زندگی شخصی‌ام دیواری کشیده‌ام تا کسی مزاحمم نشود.

خودتان رمز موفقیت‌تان را در چه می‌دانید؟

چه بگویم؟! نمی‌دانم. نظر و لطف خدا به من است. همیشه در زندگی‌ام سعی کرده ام به دیگران کمک کنم و در حد توان، گره از مشکلات آنها باز کنم. شاید همین نکته باعث شده، از کار من هم گره باز شود و موفق باشم.

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها